اطلاعیه دولت برای راه اندازی صندوق مالی فیلم

مریم اورنگ زیب وزیر فدرال در مراسم جشنواره ملی فیلم کوتاه آماتوری گفت: دولت اعلام کرده است که صندوق مالی فیلم راه اندازی شود. توسعه صنعت فیلم پاکستان طی سال های 1970 تا 2000 متوقف شد. پس از سال 2000 توسعه در صنعت فیلم آغاز شد. در صنعت سینما به دلیل کمبود سینما پیشرفت زیادی وجود ندارد.

مریم اورنگ زیب وزیر فدرال در مراسم جشنواره ملی فیلم کوتاه آماتوری گفت: دولت اعلام کرده است که صندوق مالی فیلم راه اندازی شود.

مریم اورنگ زیب طی سخنانی گفت: توسعه صنعت فیلم پاکستان طی سال های 1970 تا 2000 متوقف شد. پس از سال 2000 توسعه در صنعت فیلم آغاز شد. 

مریم اورنگ زیب گفت: در صنعت سینما به دلیل کمبود سینما پیشرفت زیادی وجود ندارد. سینماهای چند بعدی گران هستند و تماشای فیلم را برای عموم مردم به یک چالش تبدیل می کند در سال 2017، دولت اولین سیاست سیاست فیلم که چشم اندازی برای احیای فیلم، درام و موسیقی است را ارائه کرد.

وزیر فدرال گفت که در سال 2018 سیاست فیلم را در بودجه گنجانده ایم. پارسال زیر مجموعه وزارت اطلاعات یک بخش فیلم راه اندازی کردیم. در حال حاضر مالیات بر صنعت فیلم پاکستان صفر است و درآمد تولیدکنندگان فیلم معاف از مالیات است.

وی افزود: صندوق مالی فیلم دولت پاکستان در حال آغاز به کار است که در آن دولت پاکستان بودجه مالی فیلم را 2 میلیارد روپیه اعلام کرده است. همچنین دولت بودجه ای برای تولید فیلم مستند و درام اختصاص خواهد داد.

مریم اورنگ زیب افزود: هدف آن فراهم کردن سرگرمی ارزان برای مردم پاکستان است، سینما و تئاتر در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور ساخته می شود و در برنامههای جدید جوانان فرصت هایی را در زمینه فیلم سازی به دست خواهند آورد.

وی گفت که به غیر از اسلام آباد،لاهور،کراچی،کویته، سینما در شهرهایی که  سالن تئاتر وجود دارد بازسازی می شود.

وزیر فدرال همچنین اولین سیاست فیلم و موسیقی در پاکستان را اعلام کرد که در مرحله اول آن آرشیو دیجیتال ملی برای خوانندگان منطقه ای پاکستان هفته آینده راه اندازی می شود.

مریم اورنگ زیب با بیان اینکه رادیو پاکستان از یک ماه پیش برنامه استعدادیابی را آغاز کرده است که از 15 جولای آغاز می شود، گفت: در این برنامه استعدادهای شهرستان های داخلی چهار استان مطرح می شود و هدف ما این است که این برنامه را انجام دهیم. استعدادهای منطقه ای ملی است.

وی گفت که ما می خواهیم به جوانان بگوییم که پاکستان می تواند با فرهنگ، موسیقی، فیلم و ادبیات تصویر بهتری از پاکستان به جهان ارائه دهد.

وزیر اطلاعات گفت: یک هسته تحقیقاتی موسیقی کلاسیک نیز برای جوانانی که می توانند با صدا و استعداد خود کارکنند، راه اندازی می شود.

وی در ادامه گفت: آزمایشگاه آموزش پخش دیجیتال ایجاد شده و به همین ترتیب دامنه پادکست نیز در حال گسترش است.

مریم اورنگ زیب گفت: اگر جوانان به این کارها مشغول شوند، هیچ فرد یا گروهی نمی تواند جوانان را به فکر نفرت، هرج و مرج، فتنه و شورش وادار کند.

وی گفت: کودکان به جای بمب باید لپ تاپ داشته باشند، موسیقی به جای نفرت و بدرفتاری باید مهارت باشد، شیطنت و نفرت نباید در ذهن کودکان پخش شود بلکه باید فرهنگ، میراث و فرهنگ پاکستان را ترویج کرد. تا دیگر فاجعه نهم اردیبهشت رخ ندهد.

وزیر فدرال گفت: زمان آینده زمان اتحاد پاکستان است، جوانان باید در چشم انداز توسعه غوطه ور شوند تا هیچ گروهی نتواند نفرت پراکنی کند، طبق دستورالعمل نخست وزیر، فرهنگ پاکستان در حال ترویج است. در سراسرجهان اقداماتی برای ترویج موسیقی منطقه ای در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در ژوئن 2022، دولت پاکستان پروژه ایجاد یک بخش فیلم در تلویزیون پاکستان (PTV) و یک وب سایت پخش جریانی به نام "PakFlix" را تحت سیاست فیلم 2018 راه اندازی کرده بود.

مریم اورنگ زیب گفته بود که دولت فدرال قبلی مسلم لیگ پاکستان (N) در سال 2017 روی بخش فیلم PTV کار کرده است.

اطلاعیه دولت برای راه اندازی صندوق مالی فیلم

منبع:

https://www.city42.tv/18-Jun-2023/109273

https://www.dawnnews.tv/news/1207309

https://humnews.pk/latest/446161

/

کد خبر 16298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =