وزیر اطلاعات پاکستان از کمیته دائمی شورای ملی برای تصویب لایحه اصلاح شده رسانه ها تشکر کرد

مریم اورنگ زیب وزیر اطلاعات پاکستان پس از تصویب لایحه PEMRA (اصلاح) 2023 توسط کمیته دائمی اطلاعات و پخش مجلس ملی، که روز قبل در پارلمان ارائه کرده بود، ابراز خوشحالی کرد.

مریم اورنگ زیب وزیر اطلاعات پاکستان پس از تصویب لایحه PEMRA (اصلاح) 2023 توسط کمیته دائمی اطلاعات و پخش مجلس ملی، که روز قبل در پارلمان ارائه کرده بود، ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش رادیو دولتی پاکستان، این لایحه تعاریفی برای «اخبار جعلی»، «اطلاعات نادرست  به قصد گمراه کردن افکار عمومی» و «اطلاعات نادرست بدون قصد گمراه کردن افکار عمومی » ارائه می‌کند، در حالی که جریمه مالی انتشار عمدی اخبار نادرست را از 1 میلیون روپیه به 10 میلیون روپیه افزایش می‌دهد.

وزیر اطلاعات در پستی در توییتر اعلام کرد که لایحه PEMRA - سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان - حدود یک سال در حال آماده شدن بود و پس از "مشاوره های گسترده با همه سهامداران" نهایی شد.

او در ادامه گفت: "هدف اصلی این لایحه بهبود رفاه خبرنگاران و ایجاد یک محیط رسانه ای آزاد، مسئولانه و اخلاقی در پاکستان است، همانطور که در کشورهای دموکراتیک در سراسر جهان اعمال می شود." وزیر خاطرنشان کرد که این اصلاحیه به یک موضوع طولانی مدت، مانند اختیارات متمرکز خودسرانه و کنترل نشده که به یک فرد واگذار شده است، پرداخته است.

در این لایحه همچنین به شورای شکایات اشاره شده است که به مشکلات تأخیر در پرداخت حقوق خبرنگاران توسط سازمان های آنها رسیدگی می کند.

وزیر کشور قول داد که کنفرانس خبری برگزار کند تا ویژگی های برجسته این لایحه را با مردم در میان بگذارد.

با این حال، رسانه های منتقد ائتلاف حاکم به این تحول اعتراض کردند. ARY News آن را تلاشی برای اعمال محدودیت بر کانال های خبری و پوشش آنها از رویدادهای مهم توصیف کرد.

رئیس این کانال، عمد یوسف، گفت که هیچ دولت یا بوروکراتی نمی تواند دستور کار خبری هیچ کانالی را تعیین کند.

منبع:

https://www.arabnews.com/node/2342001/pakistan

https://urdu.pbc.gov.pk/22-07-2023/pimra-bl-ka-mksd-shafti-adaro-k-karkno-k-hkok-k-thfth-ki-bniad-rkna-mrim

ملاحظه (کارشناسی/ نمایندگی فرهنگی):

مریم اورنگزیب؛ وزیر اطلاعات و رسانه های گروهی پاکستان در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه هم اکنون140 شبکه تلویزیونی با صدور مجوز از سوی دولت مرکزی در حال فعالیت هستند گفت: از این میان 35شبکه خبری، 52 شبکه تفریحی؛ 25 شبکه به زبان های محلی، 6 شبکه آموزشی، 5 شبکه ورزشی، 7 شبکه سلامت و کشاورزی و 10 شبکه  کسب و کار و امور تجاری برنامه های خود را به صورت پخش مستقیم برای شهروندان پاکستانی عرضه  می کنند. وی گفت: رسانه و شبکه های پاکستان برای فعالیت خود آزادی کامل دارند و تنها باید منافع ملی را رعایت کنند.

کد خبر 16457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =