برای اولین بار همایش زبان و ادبیات آذربایجان برگزار خواهد شد.

در تاریخ 2 الی4 سپتامبر این همایش توسط بنیاد حیدر علی اف،  وزارت فرهنگ و وزارت علوم و آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان و با حمایت آکادمی ملی علوم آذربایجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 4 مرداد 1402، برای اولین بار همایش زبان و ادبیات آذربایجان برگزار خواهد شد.     

برای اولین بار همایش زبان و ادبیات آذربایجان برگزار خواهد شد.

در تاریخ 2 الی4 سپتامبر این همایش توسط بنیاد حیدر علی اف،  وزارت فرهنگ و وزارت علوم و آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان و با حمایت آکادمی ملی علوم آذربایجان برگزار خواهد شد. همایش در چارچوب رویدادهای اختصاص یافته به یکصدمین سالگرد رهبر ملی حیدر علی اف برگزار می شود.

گزارش شده است که این مجمع که با حضور زبان شناسان و ادب شناسان، نویسندگان و ناشران سرشناس برگزار خواهد شد، از دوم شهریور ماه در شهر شاماخی آغاز می شود که شخصیت های برجسته ای به ادبیات و فرهنگ آذربایجان بخشیده است. همایش از 3 الی 4 سپتامبر در باکو ادامه خواهد داشت. در این همایش با حضور جامعه ادبی و علمی گفتگوهای گسترده ای صورت خواهد گرفت. در این همایش ، نقش زبان و ادبیات آذربایجان در حفظ، توسعه و ترویج فرهنگ ما، حفظ خلوص زبان آذربایجانی، فرآیندهای ادبی مدرن، ماهیت ایدئولوژیک و مشکلات مدرن ادبیات کودکان، وضعیت کنونی صنعت کتاب ملی و حمایت های دولتی از این حوزه، ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، تئاتر و بحث در مورد عامل ادبیات در توسعه سینما و سایر جهات خواهد بود.

منبع: "report.az"

کد خبر 16655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =