تعداد کتب دینی ارائه شده به کمیته دولتی برای بررسی در سال جاری اعلام شد.

تعداد مؤسسات مذهبی ثبت شده به 1002 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 17 مرداد 1402، در سال جاری تعداد کتب دینی ارسال شده برای بررسی توسط کمیته دولتی کار با تشکل های مذهبی اعلام شد.

تعداد کتب دینی ارائه شده به کمیته دولتی برای بررسی در سال جاری اعلام شد.

به گزارش «report.az»، گوندوز اسماعیل اف، معاون رئیس کمیته دولتی کار با تشکل های مذهبی در نشستی که به نتایج شش ماهه سال جاری و وظایف آتی این کمیته اختصاص داشت، در این مورد خبر داد. معاون رئیس گفت:

  • در طول دوره گزارش، کمیته شرایط مناسبی را برای اعمال آزادی مذهبی ایجاد نموده، فعالیت خود را در راستای جلوگیری از رادیکالیسم و ​​افراط گرایی مذهبی، پیشگیری از تعارض و تبعیض مذهبی و سایر مظاهر منفی ادامه داد.

همچنین در طول مدت گذشته اقدامات پیشگیرانه و اداری برای مقابله با فعالیت های غیرقانونی مذهبی و همچنین فروش نمونه کتب دینی خارج از مراکز فروش تخصصی به همراه نیروی انتظامی انجام شد. به طور کلی، در ژانویه تا ژوئن 2023 الی 2127 عنوان کتاب های با محتوای مذهبی بر اساس درخواست های ارسال شده به مرکز علوم دینی کمیته بررسی شد. از واردات و توزیع کتاب های ترویج نابردباری مذهبی، تبعیض و رادیکالیسم به کشور جلوگیری شده است. جهت انتشار در داخل کشور 134 کتاب دینی ارسالی به مرکز علوم دینی بررسی شد. گوندوز اسماعیل اف گفت که در طول دوره گزارش، 2 مؤسسه مذهبی در کمیته ثبت شد. وی خاطرنشان کرد: تعداد مؤسسات مذهبی ثبت شده به 1002 رسیده است.

منبع:

https://report.az/dini-xeberler/bu-il-dovlet-komitesine-baxilmasi-ucun-daxil-olan-dini-kitablarin-sayi-aciqlanib/

کد خبر 16691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =