پیام رئیس جمهور ترکیه به مناسبت ۷۵۲مین سالگرد درگذشت حاجی بکتاش ولی

رئیس جمهور اردوغان به مناسبت هفتصد و پنجاه و دومین سالگرد درگذشت حاجی بکتاش ولی پیامی ویدیویی ارسال کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود، در حال برداشتن گام های استوار به سوی هدف؛ ترکیه ای بزرگ و قدرتمند هستیم، گفت: آنچه در این مبارزه برای آینده خود ایستاده ایم همان پیام حضرت حاجی بکتاش ولی است که؛ انسانیت، رحمت، شفقت و برادری را تجلیل می کند.

رئیس جمهور اردوغان به مناسبت هفتصد و پنجاه و دومین سالگرد درگذشت حاجی بکتاش ولی پیامی ویدیویی ارسال کرد.

وی در سخنان خود گفت: «در هفتصد و پنجاه و دومین سالگرد درگذشت او، سلطان دل، پیر، چشمه دانای ما، حاجی بکتاش ولی را با رحمت گرامی می دارم. به همین مناسبت، خداوند دوستداران حق را رحمت کند. که صدها سال است با عشق و دانش و محبت و خرد سرزمین آناتولی را می آلایند. اردوغان در ابتدا از سخنان خود اظهار داشت که دوستداران حق همچنان با آثاری که از خود به جا گذاشته اند و توصیه های خود که فراتر از اعصار است، راه ها را برایمان روشن می کنند.

ما در هر رویدادی که تجربه می کنیم، جایگاه صاحبان علم و حکمت را که وارثان پیامبران هستند، در زندگی خود بهتر می بینیم». اردوغان گفت که حکمت دعوت حاجی بکتاش ولی با عبارت "بیایید ای جان ها، بیایید یکی باشیم" بار دیگر در زلزله 6 فوریه دیده شد.

رئیس جمهور اردوغان گفت: پس از فاجعه زلزله که در آن 50 هزار نفر جان خود را از دست دادند و 11 استان را تحت تاثیر قرار داد، دولت - ملت دست در دست هم با کمک 85 میلیون نفر به کمک بازماندگان این حادثه ، برای التیام زخم ها و محو آثار آن تلاش کردیم. تنها 3 ماه پس از زلزله یکی از حساس ترین انتخابات تاریخ ما برازنده برادری ماست و در این روند حساس با تدبیر و تدبیر عمل کردیم و از فتنه انگیزی بر اساس مبدأ و فرقه حمایت نکردیم. صندوق های رای بسته شد، فضای انتخابات را پشت سر گذاشتیم و با هم ساخت قرن ترکیه را آغاز کردیم، برای اینکه قرن دوم جمهوری خود را قرن ملت خود کنیم، بسیج شده ایم.

اگرچه با مشکلات مختلفی روبرو هستیم، اما بحمداللَّه در حال برداشتن گامهای استوار به سوی هدف ترکیه بزرگ و قوی هستیم. ما در این مبارزه برای آینده از پیام های حضرت حاجی بکتاش ولی که انسانیت، رحمت، شفقت و برادری را تجلیل می کند استفاده می کنیم. ما با حفاظت سفت و سخت از پیام‌هایی که  72 ملت را در یک هدف کنار هم می آورد در خدمت به ملت خود و تمام بشریت تلاش هایمان را ادامه خواهیم داد. خداوند همیشه وحدت و اتحاد و برادری ما را حفظ کند. با این احساسات، یک بار دیگر یاد حاجی بکتاش ولی را با تسلیت به مناسبت 752مین سالگرد راهپیمایی او به سوی خدا گرامی می دارم. من به  همه نهادها و سازمان‌هایمان به‌ویژه وزارت فرهنگ و گردشگری که از میراث معنوی Hacı Bektaş-ı Veli محافظت می‌کنند تبریک می‌گویم.

ترجمه :مسعود حقیقت

تاریخ :1402/05/22

منبع : خبرگزاری خبر ترک

https://www.haberturk.com/cumhurbaskani-erdogan-haci-bektas-i-veli-nin-vefatinin-752-anma-yili-etkinligi-ne-video-mesaj-gonderdi-3613822

کد خبر 16805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =