۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

تعیین مشاور معنوی در خوابگاههای دانشجویی ترکیه از سوی سازمان دیانت

چگونه از تأثیرگذاری [منفی] فضای مجازی بر جوانان جلوگیری کنیم
تعیین مشاور معنوی در خوابگاههای دانشجویی ترکیه از سوی سازمان دیانت

رئیس ‌سازمان امور دیانت ترکیه در جلسه گشایش سال تحصیلی جدید و جلسه مشاوره مدیران خوابگاه های بنیاد دیانت ترکیه اظهار داشت که باید به تأثیرات فراوان فضای در حال توسعه مجازی بر کودکان و جوانان کار کنیم

دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که در جلسه گشایش سال تحصیلی جدید و جلسه مشاوره مدیران خوابگاه های بنیاد دیانت ترکیه شرکت کرده بود، با اعلام این مطلب اظهار داشت: خوابگاه ها فرصت بسیار خوبی برای محافظت از جوانان در برابر مشکلات زندگی است. وی گفت: امروزه اهمیت خوابگاه ها بیش از پیش افزایش یافته است.

رئیس ‌سازمان امور دیانت با اشاره به تأثیرات فراوان فضای در حال توسعه مجازی بر کودکان و جوانان افزود: باید روی این موضوع کار کنیم که چگونه از تأثیرگذاری [منفی] فضای مجازی بر جوانان جلوگیری کنیم. البته ما می‌توانیم با ساخت و پخش فیلمها و سریالهای سازنده و مستند از فضای مجازی بهره ببریم. در حال حاضر یک فیلم مستند درباره دایره المعارف اسلامی ساخته شده است که در روزهای آینده پخش خواهد شد. می توانیم فرزندانمان را متقاعد کنیم تا در خوابگاههای خود، فیلم هایی از این دست را ببینند. یا اینکه از شخصیتهای مطرح و محبوب هر استان دعوت کنیم، برنامه ‌های گفت ‌و گو ترتیب بدهند و با جوانان صحبت کنند و در آن برنامه‌ ها بر روی تربیت و پرورش جوانان متمرکز شوند.

دکتر ارباش در بخش دیگری از سخنان خود جوانان را ثروت آینده هر جامعه توصیف کرد و افزود: ما در حال 9 میلیون دانشجو در کشور داریم. در مجموع نزدیک به 1500 خوابگاه دانشجویی شامل 53 خوابگاه متعلق به بنیاد دیانت، قریب به 1000 خوابگاه متعلق به موسسات اعتباری و سایر موسسات غیردولتی وجود دارد. در نظر داریم تا در این خوابگاهها برای جوانان دانشجو ، مشاور معنوی تعیین کنیم.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور دیانت ترکیه

تاریخ: 17/06/1402

https://www.diyanet.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Detay/35777/yurtlarda-genclerimiz-icin-manevi-rehberler-gorevlendiriyoruz

 

کد خبر 16968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =