افتتاح ششمین جشنواره بین المللی انیمیشن ANIMAFILM در باکو

ششمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن ANIMAFILM در مرکز سینمایی نظامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 15 شهریور 1402، ششمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن ANIMAFILM در مرکز سینمایی نظامی افتتاح شد.

سعادت یوسف  اوا، معاون وزیر فرهنگ، که در مراسم افتتاحیه حضور داشت، ضمن سخنرانی خود خاطرنشان کرد که 39 فیلم از 13 کشور در اینجا نمایش داده می شود.

به گفته وی، در قالب این جشنواره 20 رویداد و نمایش بیش از 60 فیلم انیمیشن در نظر گرفته شده است. معاون وزیر گفت: موضوع جشنواره «حقوق زنان» است که عواید حاصل از فروش بلیت به کارگردانان زن جوان آذربایجانی اهدا می شود.

این جشنواره شامل برنامه های مسابقه ای، غیر مسابقه ای و برنامه های حرفه ای می باشد.

برنامه مسابقه شامل دو بخش داخلی و دو بخش بین المللی «جایزه تماشاگران» است. انتخاب برندگان مسابقه توسط هیئت داوران بین المللی و تماشه گران کودک انجام می شود. برنامه غیررقابتی شامل نمایش موضوعی  فیلم ها و گذشته نگر متناسب با موضوع جشنواره  نمایش آثاری از نویسندگان مشهور انیمیشن جهان است. این برنامه حرفه ای شامل کلاس های کارشناسی ارشد و کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان خارجی و داخلی انیمیشن است. در چارچوب برنامه حرفه ای، کارگاه توسعه و برنامه مالی «حقوق زنان از طریق فیلم های انیمیشن» با حمایت آژانس همکاری و توسعه سوئیس برگزار می شود.

لازم به ذکر است که انتخاب برگزیدگان مسابقه توسط هیئت داوران بین المللی متشکل از 6 کارشناس خارجی انجام می شود.

میهمان ویژه ششمین جشنواره بین المللی انیمیشن ANIMAFILM Maykl Dudok de Vit کارگردان هلندی برنده اسکار است.

منبع:

https://report.az/medeniyyet-siyaseti/bakida-beynelxalq-animasiya-festivalinin-acilisi-olub/

کد خبر 16983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =