چهارمین نشست دادستان های کل سازمان همکاری اسلامی در باکو برگزار شد.

چهارمین نشست دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی که از سال 1992 به عضویت سازمان همکاری اقتصادی درآمده است، در مرکز حیدر علی اف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری "report.az" مورخ 24  شهریور 1402، چهارمین نشست دادستان های کل سازمان همکاری اسلامی در باکو برگزار شد.

بر اساس وظایف و دستورالعمل های ابلاغی از طرف آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان ، دادستان کل به همکاری موثر خود با شرکای بین المللی و سازمان های تأثیرگذار ادامه می دهد.

در همین راستا، در تاریخ 15 سپتامبر، چهارمین نشست دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی که از سال 1992 به عضویت سازمان همکاری اقتصادی درآمده است، در مرکز حیدر علی اف برگزار شد.

هیئت هایی به سرپرستی معاون دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی، دادستان های ترکیه، ازبکستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، وزیر دادگستری جمهوری ترکیه و معاون دادستان کل جمهوری ترکمنستان در این نشست شرکت کردند. علی علیزاده سفیر فوق العاده و تام الاختیار آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران و نماینده دائم آذربایجان در سازمان همکاری های اقتصادی نیز در این دیدار حضور داشتند.

کامران علی اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان به گرمی از مهمانان استقبال کرد. وی مصادف شدن چهارمین اجلاس سازمان با یکصدمین سالگرد حیدر علی اف، معمار و بنیانگذار کشور مستقل مدرن آذربایجان، شخصیت سیاسی مشهور جهان، رهبر ملی مردم آذربایجان را یک رویداد تاریخی خواند. . دادستان کل کشور گفت: رهبر کشور همواره به روابط با سازمان همکاری اقتصادی اهمیت می دهد.

کامران علی اف با اشاره به اینکه سازمان همکاری های اقتصادی یکی از اولین نهادهایی بود که آذربایجان پس از استقلال به آن پیوست، خاطرنشان کرد: آذربایجان و کشورهای عضو این سازمان از نظر تاریخ، دین، منافع اقتصادی و سیاسی منطقه ای مشترک هستند.

ژاندوس آسانوف معاون دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی در سخنانی چهارمین نشست دادستان های کل کشورهای عضو این سازمان در دوران ریاست جمهوری کشورمان را به شرکت کنندگان تبریک گفت.

آذربایجان همواره از ابتکارات اقتصادی منطقه ای و بین المللی حمایت می کند. آذربایجان به عنوان کشوری که کمک زیادی به این روند می کند، با کشورهای عضو در تعدادی از زمینه های اولویت دار از جمله تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، محیط زیست و مبارزه با جرم و جنایت همکاری می کند.

کامران علی اف، دادستان کل کشور، اصلاحات قانونی انجام شده تحت رهبری الهام علی اف و دستاوردهای کشورمان در مبارزه با انواع جرایم را به اطلاع شرکت کنندگان رساند. پس از آن، هیئت ها در مورد موضوعات مختلف موضوعی از جمله؛ مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری و سایر جرایم، نتایج مثبتی که کشورهای خود در زمینه دیجیتالی سازی فعالیت های دادستانی به دست آورده اند، سخنرانی کردند و تبادل تجربیات را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این مراسم مسائل تشکیلاتی مورد توجه قرار گرفت، پروتکل و اعلامیه نتایج جلسه به تصویب رسید و در پایان عکس یادگاری گرفته شد.

منبع:

https://report.az/daxili-siyaset/bakida-iet-dovletlerinin-bas-prokurorlarinin-4-cu-iclasi-kecirilir/

کد خبر 16987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =