دانش آموز زیمبابوه ای برنده مسابقه نقاشی آفریقایی شد

هوپ مافیکو (18 ساله) دانش آموز زیمبابوه ای پس از اینکه برنده نهایی مسابقه نقاشی رویای من برای جوانان آفریقایی شد، پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد.

به گفته سفیر چین در زیمبابوه، ژودینگ، این رقابت بیش از 2000 شرکت کننده در آفریقا را به خود جلب کرد. هوپ مافیکو (18 ساله) دانش آموز زیمبابوه ای پس از اینکه برنده نهایی مسابقه نقاشی رویای من برای جوانان آفریقایی شد، پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد. او بر بیش از 2000 نقاش نوجوان از سراسر آفریقا غلبه کرد تا برنده مسابقه ای شود که در ماه مارس توسط دبیرخانه کمیته پیگیری چینی انجمن همکاری چین و آفریقا، سازماندهی شده بود. مافیکو، دانش‌آموز مدرسه ارشد چیسی‌پیته در حراره، با نقاشی یکی از بهترین معماران داخلی در آفریقا که توسط فضاپیمای چینی به فضا منتقل شد، برنده نهایی این جایزه شد. نقاشی مافیکو و 9 اثر هنری دیگر در ایستگاه فضایی چین که به عنوان ایستگاه فضایی تیانگونگ نیز شناخته می شود، به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی فضایی به نمایش گذاشته شده است. مافیکو از جمله نوجوانانی بود که در نمایشگاه هنری پکن چین، جوایز را دریافت کرد.

در بازگشت به خانه، هموطنان او از جمله آسا کینگ زویهاری، دانشجوی هنرهای زیبا در گالری هنر ملی زیمبابوه در حراره که برنده جایزه سوم همان مسابقه شد، جوایز خود را در سفارت چین در حراره دریافت کرد. آقای دینگ که در مراسم اهدای جوایز صحبت می کرد، مافیکو نقاشی خود را به خوبی با سبک هنری بسیار متمایز طراحی کرد. در نقاشی او، دو دختر آفریقایی به آسمان پرستاره نگاه می کنند، که به وضوح اشتیاق بشر برای جهان عرفانی را به تصویر می کشد. او گفت هنرمندان برنده آینده و امید زیمبابوه و جهان هستند. زویهاری گفت این مسابقه بستری برای بیان آرزوهای آینده اش بود. زویهاری این جایزه را به پدر و مادرش تقدیم کرد.

به غیر از مافیکو و زویهاری، دیگر زیمبابوه‌ای‌ها، دارن ساموئل آبراهام، تیلر تاتندا مارینگا، نور قمر شاهزاد، زهرا عبدولا، ایزوراشه بلسینگ ماسوودزا، نیکول لبوگانگ نجنجاری و جادا بوید نیز جوایزی را برای آثار عالی خود دریافت کردند.

https://www.newsday.co.zw/life-amp-style/article/200016655/zim-student-wins-african-painting-competition

کد خبر 17043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =