اعطای گواهی حفظ قرآن به ۱۳هزار و ۳۳۴ نفر در سال ۲۰۲۳

دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در مراسم اعطای گواهی حافظان قرآن گفت: امسال تعداد دریافت کننده گواهی حفظ بالاترین رقمی است که ما تا کنون در این سال ها به آن دست یافته ایم.

دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در مراسم اعطای گواهی حافظان قرآن گفت: ۱۳ هزار و ۳۳۴ نفر از شرکت کنندگان در کلاسهای حفظ قرآن موفق شدند در امتحانات حد نصاب لازم برای دریافت گواهی حفظ را دریافت کنند. وی افزود: این بالاترین رقمی است که ما تا کنون در این سال ها به آن دست یافته ایم.

وی که در مراسم گشایش کارگاه حفظ قرآن در محل سالن کنفرانس ریاست فرهنگستان دینی شرکت کرده بود، اظهار داشت: رایزنی ها و مذاکرات جامعی در چارچوب استانداردها، عملکرد و اهداف آموزش حافظ قرآن انجام خواهد شد.

ارباش با بیان اینکه قرآن یک راهنمای زندگی منحصر به فرد برای بشریت است، گفت: از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون به ۲۰۴ هزار و ۲۸۱ حافظ قرآن گواهی حفظ اعطا شده است. وی ضمن ارائه برخی آمار و ارقام در خصوص فعالیتهای حفظ و تلاوت قرآن کریم در این کشور، روند این فعالیت را صعودی توصیف کرد و افزود: تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۳ هزار و سیصد نفر موفق به حفظ کل قران شده اند و گواهی خود را دریافت کرده اند این بالاترین رقمی است که به آن دست یافته ایم و از این بابت  خوشحالیم. امیدواریم این روند همچنان سیر صعودی داشته باشد.

ارباش هدف اساسی اسلام را تربیت افراد با فضیلت، جامعه ای با فضیلت و جهانی صلح آمیز است دانست و افزود: می دانیم که قرآن، منبع اساسی اسلام است که برای نجات انسانها از ظلمت، جهل و کفر و ظلم به نور علم و ایمان و حکمت نازل شده است و تمام احکام قرآن در جهت تحقق این هدف الهی است.

ارباش با بیان اینکه در طول تاریخ، جوامعی که ارزش قرآن را قدر دانسته اند، همواره سربلند بوده و از زیبایی های فراوانی برخوردار بوده اند، گفت: باید این حقیقت که قرآن راهنمای زندگی و راهنمای هدایت است در ذهن و قلب کودکان نقش ببندد. وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها اصول و پیام حیات بخش او را به دقیق ترین شکل درک می کنند. ما باید زندگی فرزندانمان را با ارزش های قرآنی مأنوس و احساسات و افکار و رفتار آنها را با قرآن زیبا کنیم. ما باید به آنها فرصت دهیم تا قرآنی را که یک عمر حفظ کرده اند در زندگی به کار ببندند.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان دیانت ترکیه

https://www.diyanet.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Detay/۳۵۹۵۳/۲۰۲۳te-۱۳-bin-۳۳۴-kisi-hafizlik-icazetnamesi-aldi

کد خبر 17379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =