صحنه هنر زیمبابوه از طریق سفارت اسپانیا تقویت می شود

امسال، سفارت اسپانیا در زیمبابوه با حمایت از چندین طرح خلاقانه و فرهنگی در زیمبابوه، دیپلماسی فرهنگی بین دو ملت ما را رهبری کرد. فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری شده توسط سفارت، شور و شوق خود را برای حمایت از ترویج تبادل بین‌المللی دانش و عمل و حفاظت از بیان هنری نشان می‌دهد.

نویسنده: لوید نیکادزینو

در یک دنیای ایده آل، من معتقدم که مردم باید مشتاق درک و قدردانی بهتر یکدیگر برای صلح جهانی باشند. جهان توسط محدودیت های ساخته شده توسط انسان، زبان ها، درگیری ها، استعمار، رنگ پوست، مهاجرت و باورهای متضاد تقسیم شده است و همچنان ادامه دارد. در زمینه‌های دیگر، از قدرت عظیم هنر و فرهنگ برای کاهش شکاف‌های بین فرهنگ‌ها و عقاید مختلف ما استفاده می‌شود، بنابراین از طریق اشتراک‌گذاری و جشن گرفتن تنوع فرهنگی، پیوندهای قوی‌تری بین مردم و کشورها ایجاد می‌شود. همانطور که ما به عنوان یک ملت از طریق این محدودیت‌ها مذاکره می‌کنیم، اشکال متنوع خلاقیت و بیان فرهنگی برای امید بخشیدن و پرداختن مسالمت آمیز به مرزهایی که ما را از هم جدا می‌کند، ضروری است.

برای حفظ میراث فرهنگی و ارتقای دسترسی به فرهنگ، سفارت اسپانیا در زیمبابوه از قدرت هنرهای نمایشی در ترویج درک متقابل بین زیمبابوه و اسپانیا استفاده کرده است.یکی از فعالیت های قابل توجهی که آنها از آن حمایت کردند جشنواره موسیقی جاکاراندا است که در آن ایگناسیو پریگو (معروف به دی جی ناچیت) را برای اجرا آوردند. در تئاتر، آنها از پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر میتامبو (Mitambo) با آوردن نمایشنامه مکالمات پر اثر تئاتر ال جابلرو(El Jablero Theatre) از جزایر قناری حمایت کردند. این اقدام فرهنگی، مورد استقبال سفارت سوئیس در زیمبابوه نیز قرار گرفت که نمایش سیرکی با عنوان پروانه را به جشنواره بین‌المللی تئاتر میتامبو آورد.

سفارت اسپانیا همچنین به ارائه اجرای رقص لیندا وارگاس فلامنکو و کارگاه فلامنکو در تئاتر REPS ادامه داد. علاوه بر این، آنها با اتحادیه اروپا در ماه فرهنگ اتحادیه اروپا همکاری کردند و در آنجا از تیناشه موچوری و آریفیلند کولا  برای انجام یک جلسه داستان گویی از یک داستان 500 ساله در مدرسه ابتدایی لیوینگستون حمایت کردند. آنها همچنین در نمایش فیلم مشترک من پدربزرگ شیاطین (اسپانیا، فرانسه و پرتغال) در مرکز هنری امباره شرکت کردند. سرمایه گذاری سفارت اسپانیا و سفارت سوئیس در زیمبابوه و بسیاری دیگر از سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی برای توسعه بیشتر صنایع خلاق و فرهنگی در زیمبابوه مهم است.

از آنجایی که زیمبابوه کنوانسیون‌های مهمی را تصویب کرده است که بر نقش مهم فرهنگ در توسعه ملی تأکید می‌کند، این مشارکت شرکای بین‌المللی باید مکمل تلاش‌های دولت و سایر ذینفعان خلاق در یافتن و بکارگیری منابع برای ایجاد و تداوم تولید کالاها و خدمات فرهنگی باشد. این امر همچنین به توانمندسازی فعالیت‌های خلاق موجود و فراهم کردن بستری برای تبادل بین‌المللی دانش و فرهنگ کمک می‌کند. امیدوارم در سال آینده از این همکاری ها و تبادلات بیشتر داشته باشیم و همچنان پایدار باشد.

https://earground.com/2023/11/20/zimbabwean-arts-scene-receives-boost-from-the-spanish-embassy/

کد خبر 17680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =