«انجمن اساتید زبان و ادبیات روسی (ROPRYAL)» یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که هدف آن محبوبیت، حفظ، توسعه و مطالعه زبان و ادبیات روسی به عنوان بخشی از فرهنگ جهانی‌ست. دفتر این انجمن در سن‌پترزبورگ قرار دارد.

«انجمن اساتید زبان و ادبیات روسی (ROPRYAL)» یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که هدف آن محبوبیت، حفظ، توسعه و مطالعه زبان و ادبیات روسی به عنوان بخشی از فرهنگ جهانی‌ست. دفتر این انجمن در سن‌پترزبورگ قرار دارد.

معرفی مرکز:
انجمن اساتید زبان و ادبیات روسی روپریال

این انجمن بیش از 300 عضو را در 63 نهاد تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه متحد می‌کند. 2 شکل عضویت در روپریال وجود دارد:

جمعی. اعضای جمعی آن دانشگاه‌های داخلی در زمینه مطالعات روسی، مراکز آزمون زبان، گروه‌های زبان و ادبیات روسی، مؤسسات انتشاراتی هستند.

شخصی. این دسته شامل افراد، معلمان مدرسه زبان و ادبیات روسی، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش بزرگسالان، زبان‌شناسان، دانشمندان رشته‌های ادبی، متخصصان در زمینه مطالعات فرهنگی، روسای موسسات آموزشی هستند.

بنیانگذاران:

دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسوف دانشگاهی کلاسیک که در 39 دانشکده در 128 حوزه و تخصص، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا در 28 دانشکده در 18 شاخه علمی و 168 تخصص علمی که بخش وسیعی از طیف آموزش مدرن دانشگاهی را در بر می‌گیرد، تربیت می‌کند. در حال حاضر بیش از 40 هزار دانشجو، فارغ‌التحصیل، دانشجوی دکترا و همچنین متخصص در سیستم آموزش پیشرفته در دانشگاه دولتی مسکو مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه بیش از 140 برنامه آموزش از راه دور را اجرا می کند.

وب سایت دانشگاه: www.msu.ru

دانشگاه دوستی ملل روسیه (رودن) یک مرکز آموزشی و علمی بزرگ با گرایش بین‌المللی که به دلیل موفقیت‌هایش در سازماندهی فرآیند آموزشی، تحقیقات علمی و روابط بین‌الملل به طور گسترده در جهان شناخته شده است. سالانه حدود 27000 دانشجو، فارغ‌التحصیل، مقیم و کارورز از 152 کشور جهان در دانشگاه دوستی ملل روسیه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه دارای تیمی متشکل از 4500 کارمند شامل حدود 2300 استاد، از جمله بیش از 500 استاد و دکترای علوم، بیش از 1200 دانشیار و نامزد علوم است.

وب سایت دانشگاه: www.rudn.ru

دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه که در سال 1724 تاسیس شد. امروزه این دانشگاه حدود 12 هزار کارمند دارد و بیش از 30 هزار نفر در 576 رشته تحصیلی در آن آموزش می‌بینند. اساتید این دانشگاه دانشگاه در بسیاری زمینه‌های دانش تحقیقات علمی انجام می‌دهند، فعالیت‌های تخصصی و مشاوره دارند و فعالانه با همکاران در روسیه و خارج از کشور همکاری می‌کنند. مجموعه آموزشی و علمی دانشگاه شامل 24 دانشکده و موسسه ویژه است. در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه 9 برنده جایزه نوبل وجود دارند.

وب سایت دانشگاه: www.spbu.ru

انستیتو دولتی زبان روسی به نام پوشکین. تاریخچه این موسسه به سال 1966 باز می‌گردد، زمانی که مرکز علمی و روش‌شناسی زبان روسی بر اساس دانشگاه دولتی مسکو ایجاد شد که سازمان‌دهنده فعالیت‌های معلمان زبان روسی در روسیه و خارج از کشور شد. زمینه‌های کلیدی فعالیت انستیتو شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی، آموزش پیشرفته معلمان روسی، توسعه مواد علمی و روش شناختی و فرهنگ لغت برای مطالعه زبان روسی، برگزاری آزمون به زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی، غیر بومی و بومی است. در طول سال‌ها، انستیتو بیش از 150 هزار فارغ‌التحصیل را آموزش داده است.

وب سایت دانشگاه: www.pushkin.institute

انتشارات زلاتوست. در سال 1990 در سنت‌پترزبورگ تاسیس شد و متخصص در توسعه مواد آموزشی در زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی است. این انتشارات سالانه بیش از 80000 نسخه از کتاب‌های درسی را به فروش می‌رساند. بیش از 400 دانشگاه در 100 شهر روسیه و بیش از 80 کشور در سراسر جهان از کتاب‌های درسی زلاتوست استفاده می‌کنند.

 وب سایت انتشارات: www.zlat.spb.ru

رییس انجمن:

معرفی مرکز:
انجمن اساتید زبان و ادبیات روسی روپریال

ولادیمیر ایلیچ تولستوی؛ مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه، رئیس هیئت نظارت بنیاد Russkiy Mir، رئیس انجمن بین المللی معلمان زبان و ادبیات روسی (MAPRYAL).

معاون:

الکسی نیکولایویچ وارلاموف؛ رئیس مؤسسه ادبی به نام گورکی، دکترای فیلولوژی، پروفسور.

معاون:

تاتیانا ولادیمیروا کورتاوا؛ معاون رئیس دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسوف، عضو هیئت رئیسه شورای ریاست جمهوری برای زبان روسی، عضو دفتر انجمن ادبیات روسیه، دکترای فلسفه، استاد آکادمی آموزش روسیه.

راه ارتباط:

+7 (812) 981-83-37

پست الکترونیک: info@ropryal.ru

https://ropryal.ru/

منبع:  https://ropryal.ru/


[1] . РОПОЯЛ

کد خبر 18524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =