اعضای منتخب پارلمان برای 50 کرسی اختصاص یافته به زنان در دوازدهمین پارلمان ملی سوگند یاد کردند. "شیرین شارمین چاودوری" رئیس پارلمان بعد از ظهر چهارشنبه متن سوگند نامه را در اتاق سوگند در پارلمان ملی قرائت و نمایندگان زن تکرار کردند. شیخ حسینه نخست وزیر هم در این مراسم  شرکت داشت.

اعضای کرسی های اختصاصی زنان در پارلمان ملی سوگند یاد کردند

اعضای منتخب پارلمان برای 50 کرسی اختصاص یافته به زنان در دوازدهمین پارلمان ملی سوگند یاد کردند. "شیرین شارمین چاودوری" رئیس پارلمان بعد از ظهر چهارشنبه متن سوگند نامه را در اتاق سوگند در پارلمان ملی قرائت و نمایندگان زن تکرار کردند. شیخ حسینه نخست وزیر هم در این مراسم  شرکت داشت. ابتدا 48 نفر از منتخبان حزب عوامی لیگ سوگند یاد کردند . پس از آن دو منتخب از "حزب ملی" به طور جداگانه سوگند یاد نمودند.

 نمایندگان تازه منتخب مجلس پس از ادای سوگند، به طور سنتی دفتر سوگندنامه را امضا کردند. تاریخ رای گیری این انتخابات 14 مارس بود. اما نیازی به رای گیری نبود زیرا رقیبی وجود نداشت. حزب عوامی لیگ با حمایت ائتلاف 14 حزبی و 62 عضو مستقل، 48 کرسی به دست آورد و حزب ملی 2 کرسی به خود اختصاص داد.

                                     (روزنامه پرتهوم آلو،  چهار شنبه ، 28 فوریه 2024 )

https://www.prothomalo.com/politics/i5u45dm69g

ملاحظه :

پارلمان بنگلادش علاوه بر 300 نماینده که از طریق رای گیری عمومی و سراسری انتخاب می شوند، 50 کرسی اختصاصی برای 50 نفر نماینده زن هم دارد. این پنجاه نماینده زن از طریق رای گیری عمومی و سراسری انتخاب نمی شوند، بلکه توسط نمایندگان منتخب مردم در پارلمان و به عبارتی از سوی حزب دارای اکثریت در مجلس، انتخاب و معرفی می شوند. 

کد خبر 18686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =