پیام ماه مبارک رمضان از سوی علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه

پروفسور دکتر علی ارباش در پیام ماه مبارک رمضان خود گفت: با بهره گیری از رحمت ماه مبارک رمضان ، از خداوند خواستار  پایان دادن به رنج، کشتار سیستماتیک، خشونت و شکنجه در اقصی نقاط مختلف جهان به ویژه در فلسطین و ترکستان شرق می باشیم.

رئیس سازمان دیانت ترکیه پروفسور دکتر علی ارباش در پیام ماه مبارک رمضان خود گفت: با بهره گیری از رحمت ماه مبارک رمضان ، از خداوند خواستار  پایان دادن به رنج، کشتار سیستماتیک، خشونت و شکنجه در اقصی نقاط مختلف جهان به ویژه در فلسطین و ترکستان شرق می باشیم.

وی ادامه داد: ما در شادی و الهام جشن ماه مبارک رمضان، فصل فراوانی و بخشش هستیم. از خداوند متعال نهایت حمد و ثنای خود را می نمایم که بار دیگر ما را با این آهنگ پربرکت گرد هم آورد. از خداوند متعال خواستاریم که رمضان ماه رحمت، صلح و آرامش برای کشور ترکیه و متحد شدن جهان اسلام و همه بشریت باشد.

ماه رمضان همان جایی است که قرآن بر مردم به عنوان دلیل آشکار راه راست و باطل نازل شد. (بقره، ۲/۱۸۵). این ماه که اوج شعور عبادت و قلب رحمت و فضل الهی است، مایه آرامش کامل مؤمنان است.

وی گفت ما به عنوان جهان اسلام و به نام بشریت غمگین هستیم زیرا بیش از پنج ماه است که مردم فلسطین و سرزمین های اشغالی آنها در چنگال ظلم، قتل عام و نسل کشی هستند. آزادی هایشان غصب می شود، حتی ابتدایی ترین حقوق انسانی نادیده گرفته می شود. صهیونیسم، یک باور تحریف شده، یک ایدئولوژی فاسد و یک سیاست کثیف، امروز به تهدیدی بزرگ برای بشریت تبدیل شده است. نیاز فوری به یک ابتکار عمل متحدانه بین المللی جدید وجود دارد تا این تهدید از بین برود وگرنه زندگی مسلمانان در زندان است، اما مسئولیت ظلم و فجایع در درجه اول بر دوش مسلمانان است. آزادی غزه، بیت المقدس، ترکستان شرقی و تمامی مناطق تحت ستم در گرو اتحاد، همبستگی و اقدام مشترک مسلمانان است. امیدوارم ماه رمضان به این معنا که ما می فهمیم وسیله بیداری باشد. چون در ماه رمضان، جان و دل دنیای ما تازه می شود، برادری ما محکم می شود، فصل مقدسی است که همبستگی و مقاومت داریم، خوبی ها نمایان است و امیدهایمان زنده می شود.

وی با یادآوری ارزش های قرآن در ماه رمضان و تاکید قرآن  بر محبت و همزیستی و رحمت در این ماه گفت: بیایید از فضای رحمت ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم و از درگاه خداوند متعال برای پایان دادن به رنج، کشتار سیستماتیک، شکنجه و آزار در نقاط مختلف جهان به ویژه در فلسطین و ترکستان شرقی دعا کنیم. دعای خود را در واقعیت نیز حمایت کنیم تا جلوی خونریزی ها گرفته شود، تا گریه های یتیمان را متوقف کنیم، اشک های مظلومان را پاک کنیم و همه برادرانمان را هر چه زودتر از ظلم نجات دهیم.

به همین مناسبت حلول ماه مبارک رمضان را به ملت عزیزمان و تمام جهان اسلام تبریک می گویم. از خداوند متعال خواستارم که ما نیز به عنوان همه بشریت از فضای رحمت، فراوانی و آرامش ماه مبارک رمضان بهره مند شویم.

           پروفسور دکتر. علی ارباش
               رئیس سازمان دیانت

ترجمه وتنظیم خبر: مسعود حقیقت  /   تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

  منبع خبر: سایت سازمان دیانت ترکیه

https://www.diyanethaber.com.tr/diyanet-isleri-baskani-erbastan-ramazan-ayi-mesaji

کد خبر 18851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =