سفارت ایالات متحده در پاکستان به 150 زن پاکستانی اجازه داد تا سفرهای کار آفرینی را آغاز کند.

سفارت آمریکا در پاکستان چهارمین دوره از برنامه "آکادمی برای زنان کار آفرین" (AWE) را در کتابخانه ملی پاکستان افتتاح و به 150 زن پاکستانی اجازه داد تا سفرهای کار آفرینی را آغاز کند. هدف از این ابتکار، تقویت کار آفرینی در میان زنان با فراهم کردن فرصت ‌های آموزشی است. 150 زن از لاهور، راولپندی/ اسلام آباد، پیشاور، کویته و کراچی در این برنامه شرکت می کند.

سفارت آمریکا در پاکستان چهارمین دوره از برنامه "آکادمی برای زنان کار آفرین" (AWE) را در کتابخانه ملی پاکستان افتتاح کرد و به 150 زن پاکستانی اجازه داد تا سفرهای کار آفرینی را آغاز کند. هدف از این ابتکار، تقویت کار آفرینی در میان زنان با فراهم کردن فرصت‌ های آموزشی، آموزش همتا به همتا است. بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در پاکستان، بتینا مالون، مشاور وزیر در امور عمومی در آمریکا، رسماً آکادمی برای زنان کار آفرین امسال را راه اندازی کرد تا 150 شرکت کننده از لاهور، راولپندی/ اسلام آباد، پیشاور، کویته و کراچی را تقویت کند. برنامه مذکور، یک ابتکار جهانی وزارت امور خارجه ایالات متحده، با هدف تقویت کار آفرینی در میان زنان با ارائه فرصت‌ های آموزشی همتا به همتا و مربیگری محلی است. این برنامه شرکت کنندگان را با مهارت های مورد نیاز برای ایجاد و گسترش کسب و کار خود، با تاکید بر رویکردهای مقیاس پذیری نوآورانه، مجهز می کند. با حمایت حامیان دولتی، خصوصی، مشارکت های محلی، و شبکه های گسترده فارغ التحصیلان مبادلات ایالات متحده این برنامه (AWE)، نقشی محوری در ترویج مشاغل تحت رهبری زنان در بیش از 100 کشور ایفا کرده است. در پاکستان، برنامه مذکور گام های مهمی در توانمند سازی زنان برای تحقق بخشیدن به پتانسیل اقتصادی زنان برداشته و به افزایش رفاه برای همه کمک می کند.  بتینا مالون بر اهمیت حمایت از زنان کار آفرین تاکید کرد و گفت: "وقتی زنان موفق باشند، جوامع شکوفا می شوند و کشورها نیز شکوفا می شوند. 150 شرکت کننده  پاکستانی و انتخاب شده در سال 2024 میلادی برای برنامه یاد شده، تحت یک برنامه آموزشی آنلاین سه ماهه شرکت می کنند. شرکت ‌کنندگان با هدایت مربیان محلی با تجربه و کارشناسان ایالات متحده،  در بحث‌ های هفتگی شرکت خواهند کرد تا مهارت‌ های تجاری اصلی خود را تقویت کنند و فرصت ‌های مالی بالقوه را بررسی نمایند. پنج گوشه های "لینکلن" که توسط مأموریت ایالات متحده در پاکستان، در شهرهای لاهور، راولپندی، اسلام آباد، پیشاور، کویته و کراچی اداره می شود، ابتکار این برنامه را با حمایت مرکز فرهنگی پاکستان و آمریکا در پاکستان، رهبری خواهد کرد. در پایان این برنامه، شرکت کنندگان این شانس را خواهند داشت که برای کسب بودجه اولیه از ماموریت ایالات متحده در پاکستان برای توسعه یا تأسیس شرکت های خود رقابت کنند. پس از تکمیل این برنامه، شرکت کنندگان به شبکه جهانی (AWE) ملحق شده و فرصت های رشد بیشتری را دریافت و با جامعه فارغ التحصیلان برنامه تبادل ایالات متحده، مرتبط می شوند. این ابتکار تعهد به تقویت کار آفرینی زنان، ایجاد مسیری برای توسعه اقتصادی پایدار و توانمند سازی در پاکستان را تقویت می کند.

معرفی مختصری از مرکز فرهنگی پاکستانی آمریکایی در پاکستان:

مرکز فرهنگی پاکستانی آمریکایی در پاکستان، که به نام (PACC) معروف است، مرکز فرهنگی است که به معنای واقعی کلمه، مرکز دو ملیتی است. این یک نهاد فرهنگی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است. این سازمان از 50 سال گذشته مشغول به خدمات زبان آموزی و فعالیت های فرهنگی بوده است. در ابتدا برای توسعه و ارتقای روابط دوستی بین مردم پاکستان و آمریکا تأسیس شد، و در آموزش زبان و ترویج فرهنگی به جایگاه پیشرو دست یافته است. ماموریت (PACC) ارائه آموزش با کیفیت زبان انگلیسی و درک فرهنگی برای دانش آموزانی است که به دنبال پیشرفت شغلی و رشد شخصی هستند و از سال 1959 میلادی بخشی از این تلاش بوده است. مرکز مذکور همیشه به دلیل ارائه کیفیت برجسته در آموزش و رویدادهای فرهنگی شهرت داشته است. دانش آموزان این مرکز به طور فعال انگلیسی را یاد می گیرند و فرهنگ را از طریق رویدادها و گردهمایی های ویژه تجربه می کنند. این مرکز از دانش‌ آموزان در تمام سنین و سطوح از مبتدی تا پیشرفته بسته به وضعیت فردی آن ها استقبال می ‌کند. مرکز یاد شده طیف گسترده ای از دوره های آموزشی زبان و فرهنگی را ارائه می دهد. از دانش‌ آموزان و اعضا به گرمی استقبال می‌ کند تا در برنامه‌ های درسی و رویدادهای فرهنگی که در طول سال برگزار می شود، بپیوندند.

مراکز چگونه کار می کنند؟:

هر مرکز توسط یک افسر مسئول اداره می شود که به ترتیب به مدیران برنامه های زبان و فرهنگی گزارش می دهد. همه مدیران به مدیر اجرایی در دفتر مرکزی گزارش می دهند. مدیر اجرایی به نوبه خود به هیأت مدیره ای متشکل از هشت عضو پاکستانی و هفت عضو آمریکایی گزارش می دهد که به عنوان هیأت حاکمه برای تصمیم گیری و هدایت فعالیت های مرکز عمل می کند.این مدیران هر دو سال یکبار از بین اعضای عمومی در جلسه مجمع عمومی انتخاب می شوند.

چگونه تامین مالی می شود؟:

(PACC) یک سازمان تأمین مالی است که کاملاً به هزینه هایی بستگی دارد که از دانشجویان برنامه های آموزش زبان و فرهنگی یا سازمان هایی که سالن یا سایر مکان ها را استخدام می کنند، دریافت می کند.

در کجا واقع است؟:

مرکز (PACC) توسط سه پردیس در سراسر پاکستان فعالیت می کند. دو مراکز آن در شهر کراچی و یک در حیدرآباد واقع است. دفتر مرکزی این مرکز در خیابان 11 فاطمه جناح در کراچی واقع است که (FJR) یکی از مراکز این مرکز نیز در آن قرار دارد.

پردیس اصلی، (FJR)، در شهر کراچی است.

  • یک مرکز فرعی در منطقه کریم آباد در شهر کراچی است.
  • یک مرکز فرعی در منطقه گلشن آباد در شهر کراچی است.
  • یک مرکز فرعی در جاده بیمارستان، در شهر حیدرآباد پاکستان در ایالت سند است.

ادریس سایت رسمی:

https://pacc.edu.pk/introduction/

منبع:

خبرگزاری اکسپرس تربیون مورخ 19 اسفند ماه 1402

https://tribune.com.pk/story/2458868/us-embassy-empowers-150-women-to-launch-entrepreneurial-journeys

مرکز فرهنگی پاکستانی آمریکایی باوجود این که در شهر کراچی واقع است، در سراسر پاکستان فعالیت می نماید و برگزاری این برنامه در کتابخانه ملی پاکستان در اسلام آباد دلیل آشکار این ادعا است. در شهرهای مختلف پاکستان از جمله: در شهرهای لاهور، راولپندی، اسلام آباد، پیشاور، کویته و کراچی پنج گوشه های "لینکلن" که توسط مأموریت ایالات متحده در پاکستان اداره می شود، دارد. مرکز مذکور برای آموزش زبان در سطوح مختلف دوره های زبان آموزی را ارئه می دهد. دورزه زبان آموزی ابتدایی، دوره زبان آموزی متوسط، پیشرفته و پیشرفته تری و همچنین دوره تقویت زبان، از سطح یک تا شش و دوره هفته مدرسه و دوره خوشنویسی انگلیسی را برگزار می کند. برای بیشتر توضیحات به لینک زیر مراجعه کنید:  

https://pacc.edu.pk/introduction/

کد خبر 18899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =