۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

تئاتر بخش بسیار مهمی از فرهنگ و جامعه هند است که به انواع خیمه شب بازی های معروف، کمدی ایستاده، نمایش کوتاه و فیلم های بلند چند ساعته  تقسیم می شود.

تئاتر بخش بسیار مهمی از فرهنگ و جامعه هند است که به انواع خیمه شب بازی های معروف، کمدی ایستاده، نمایش کوتاه و فیلم های بلند چند ساعته  تقسیم می شود. همه آنها تمثیل ادبی از زندگی عادی در هند هستند. طی سالها تاریخ تئاتر این کشور شاهد یک تغییر صرف از اجراء سنتی و تبدیل آن به هنر تئاتر مدرن بوده است. تئاتر مدرن هندوستان متشکل از نمایش نامه هایی است که عمدتا نویسندگان آنها انگلیسی، هندی و هندو ـ انگلیسی هستند. در مقیاس فردی، صدها و هزاران نفر در قبال گسترش هنر تئاتر در هندوستان متعهد شده اند. برخی از هنرپیشگان پیشکسوت و بازیگران تئاتر به همگان این اطمینان را می دادند که میراث تئاتر حتی پس از مرگ آنها نیز همچنان مستدام خواهد بود. آنها از خود آثاری به جای می گذارند و با انتقال آن به نسل های بعدی، آنها را با ریشه ها و اصل تئاتر آشنا می کنند. نمونه کلاسیک آن "تئاتر پریتوی" است که متعلق به مرکز تحقیقات  پریتویراج کاپور است. از تعهدات این مرکز عبارت اند از:

· ترویج تئاتر حرفه ای، عمدتاً تئاتر هندی، به واسطه مدیریت و فراهم آوردن فضای مجهز تئاتر و امکانات فنی با هزینه ای کاملاً قابل قبول

· تامین کمک هزینه مالی و تشویق هنرمندان مشتاق و شایسته صحنه ،تکنسین ها و محققان و...

· میزبانی و مدیریت کارگاه های آموزشی

· تامین مکان هایی برای تمرین

· ایجاد مرکز مالی برای تئاتر و کتابخانه تحقیقاتی

آمفی تئاتر پریتوی از سه شنبه تا یکشنبه هر هفته اجرا دارد (روزهای دوشنبه برای نظافت و تمرینات فنی تعطیل است) و در سال بیش از ۶۳۵ نمایش به روی صحنه می برد که با استقبال و حضور میانگین ۸۰ درصدی تماشاچیان روبرو می شود. این مجموعه جشنواره های سالانه ای را با موضوعات متنوع برگزار می کند. مرکز توجه این جشنواره  هر سال متفاوت است. در گذشته جشنواره بر روی موضوعاتی نظیر: گروه های محلی بمبئی، تئاتر هندی، نمایش گروه هایی از سراسر هند، تئاتر بین المللی و گروه های بین المللی برجسته تمرکز داشت. از دیگر فعالیت های این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه هایی از شخصیت ها یا جنبش های تئاتر است که هر دو سال یکبار برگزار می گردد.

سال ۱۳۹۵

کد خبر 1897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =