بیش از یک میلیون گردشگر خارجی در سال 2023 از قزاقستان بازدید کردند

بر اساس اعلام وزارت گردشگری و ورزش قزاقستان بیش از یک میلیون گردشگر در سال 2023 از این کشور بازدید نمودند. این رقم 156.8 هزار نفر بیشتر از سال قبل است که نشان از رشد 17 درصدی تعداد گردشگران می‌دهد. در سال 2022، 928 هزار خارجی موفق به بازدید از قزاقستان شدند که در پایان این سال تعداد گردشگران داخلی خدمات‌رسانی‌شده توسط سایت‌های اقامتی 647.5 هزار نفر افزایش یافت.

ارژان ارکین‌بایف، معاون گردشگری قزاقستان گفت: " سالهای علاقه‌مندی سفر به قزاقستان در میان گردشگران سراسر جهان به شکل قابل توجهی افزایش یافته‌است. امسال بیش از 1 میلیون گردشگرخارجی از کشور ما دیدن کردند. این امر زیبایی طبیعی، میراث فرهنگی و مهمان نوازی ما را تأیید می‌کند. ما همچنین به طور فعال در حال توسعه زیرساخت‌های گردشگری، از جمله ساخت هتل های جدید، توسعه شبکه حمل و نقل و گسترش مسیرهای گردشگری هستیم.

ارکین‌بایف ادامه داد: ما جغرافیای غنی و مرزهای بسیار طولانی با همسایگان خود داریم. بر این اساس، تعامل تجاری و فرهنگی خوبی میان ما برقرار است. به علاوه، مناطقی مانند پارک‌های ملی از مناطق گردشگری و پربازدید است. بخش دیگری که هنوز به پتانسیل خود نرسیده است بازدید از مکان‌های میراث فرهنگی به ویژه در مناطق روستایی دورافتاده، است. همچنین دریاچه و جنگل از مقاصد مهم گردشگری ما هستند.

البته با وجود تغییرات مثبت و افزایش تعداد گردشگران، هنوز جای کار زیادی وجود دارد. عواملی وجود دارد که مانع از توسعه صنعت گردشگری در کشور می‌شود از جمله: کمبود زیرساخت،  کمبود پرسنل در این زمینه و همچنین کمبود هتل. این امر مستلزم کار همه جانبه در همه بخش هاست. در خصوص زیرساخت‌ها برنامه ویژه‌ای را در نظر داریم. ما بر روی مناطقی که نیاز به انجام تعمیرات دارند نظارت می‌کنیم و اطلاعات را به مقامات اجرایی محلی منتقل می کنیم.

معاون وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان ادامه داد: هدف ما این است که سفر به قزاقستان را برای هر بازدیدکننده‌ای در دسترس و راحت کنیم تا همه بتوانند از چنین فرصت‌های منحصربه‌فردی بهره ببرند و تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی را تجربه کنند.

گفتنی است در سال 2023 بیشترین کشورهایی که از قزاقستان بازدید کرده‌اند به ترتیب روسیه با  356,850 هزار نفر، چین با 75131 نفر و ترکیه با 41134  گردشگر هستند که در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع:

https://baigenews.kz/chislo-turistov-posetivshih-kazahstan-v-2023-godu-prevysilo-million_173568/

کد خبر 19086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =