رکورد تاریخی ترکیه در حوزه گردشگری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴؛ ایرانی ها اول شدند

سه ماهه اول امسال درآمد گردشگری ترکیه با ۸.۸ میلیارد دلار به بالاترین رقم در تاریخ حوزه گردشگری رسید.

محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، تحولات حوزه گردشگری این کشور در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ را تشریح کرد. وی که در یک کنفرانس خبری در مرکز فرهنگی آتاترک  صحبت می کرد، اظهار داشت: سه ماهه اول امسال درآمد گردشگری ترکیه با ۸.۸ میلیارد دلار به بالاترین رقم در تاریخ این حوزه رسید.

وی همچنین به تعداد گردشگرانی که در بازه زمانی مذکور به ترکیه سفر کردند، اشاره کرد و افزود: سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را با ۶ میلیون و ۳۱۱ هزار گردشگر و سال گذشته را نیز با ۷ میلیون و ۷۷۱ هزار گردشگر پشت سر گذاشتیم. اما در سه ماهه اول امسال میزبان ۹ میلیون و ۶۸ هزار گردشگر بودیم به عبارتی دیگر نسبت به سال گذشته ۱۶.۷ درصد افزایش داشتیم. پیش بینی ما افزایش ۵.۸ درصدی بود که در برنامه ریزی پایان سال پیش بینی کرده بودیم. اما همانطور که می بینید افزایش ۱۶.۷ درصدی در سه ماهه اول امسال بالاتر از انتظارات ما بود.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ایران در بازار گردشگری ترکیه رتبه را داشته است، افزود: گردشگران آلمانی بعد از ایران رتبه دوم و گردشگران روس نیز رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. به گفته او تغییراتی نیز در میانگین مدت اقامت گردشگران ایجاد شد و میانگین مدت اقامت در سه ماهه اول سال جاری ۱۱.۱ شب بوده است.

هدف گذاری برای کسب ۶۰ میلیارد دلار درآمد از گردشگری تا پایان سال جاری

رکورد تاریخی ترکیه در حوزه گردشگری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴؛ ایرانی ها اول شدند

محمت نوری ارسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سرانه هزینه شبانه در سه ماهه اول سال قبل ۸۴ دلار بود اما سرانه هزینه ها در ۳ ماهه اول امسال ۹۳ دلار است. انتظار داریم که این رقم در پایان سال جاری به ۱۰۳ دلار برسد. مجموع درآمدهای گردشگری در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید و در پایان سال گذشته ۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم. وی افزود: هدف گذاری ما برای امسال رسیدن به مبلغ ۶۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از ناحیه گردشگری است.

برگزاری مسابقات فرمول ۱ از سال ۲۰۲۶ در استانبول

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به سرمایه گذاری های مختلف در حوزه گردشگری گفت: با اقداماتی که انجام دادیم انتظار می رود مسابقات فرمول ۱ از سال ۲۰۲۶ در استانبول برگزار شود و این امر می تواند در رشد گردشگری ترکیه تحول ایجاد کند.

تاریخ:۱۴۰۳ /۰۲/۱۱

منبع:

https://basin.ktb.gov.tr/TR-۳۷۰۷۰۸/۲۰۲۴-yili-ilk-ceyreginde-turizmde-tarihi-rekor.html

کد خبر 19316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =