پیشنهاد ایجاد رشته مبانی حقوق  بشر در دانشگاههای قزاقستان

به گزارش خبرنگار 24.kz رشته "مبانی حقوق بشر" بزودی در برنامه درسی دانشگاه‌های قزاقستان ایجاد خواهد شد. این پیشنهاد توسط ایگور روگوف، رئیس کمیسیون حقوق بشر این کشور به وزارت علوم و آموزش عالی قزاقستان ارائه شد.

وی در این نشست بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ حقوقی دانشجویان تاکید کرد. امروزه دانشگاه‌ها صرفاً مبانی حقوق بشر را به دانشجویان حقوق آموزش می‌دهند. شرکت‌کنندگان همچنین در مورد کیفیت آموزش بحث کردند. آنها خاطرنشان کردند که کمبود شدید اساتید واجد شرایط در مناطق مختلف وجود دارد.

ایگور روگوف، رئیس کمیسیون حقوق بشر وابسته به ریاست جمهوری قزاقستان گفت: دانشگاه‌های کشور ما دارای 40 درصد اساتید با مدرک، دکترای علوم و غیره هستند. اینجا فقط عناوین نیستند، بلکه کیفیت آموزش و تربیت متخصصان برای آینده بسیار مهم است. باید برترین اساتید را در دانشگاه ها به کار گرفت، در بسیاری از کشورها این کار انجام می‌شود. متأسفانه اکنون با این واقعیت روبرو هستیم که آماده‌ترین و قوی ترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ماندن در دانشگاهها تلاش نمی‌کنند، آنها وارد تجارت یا خدمات دولتی می‌شوند. باید شرایط لازم را ایجاد کنیم تا آنها انگیزه بیشتری پیدا کنند.

سرگئی پن، رئیس دانشگاه مقصوت ناریکبایف گفت : آموزش عالی صرفاً آموزش شهروندان خود نیست، بلکه جذب شهروندان خارجی، سرمایه گذاری، فناوری و علم نیز می‌باشد. آموزش عالی با کیفیت بالا، بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم، تأثیر قوی‌تر و بلندمدتی بر کشور ما و مردم عادی دارد. این نه تنها برای کسانی که وارد دانشگاه می‌شوند، بلکه در کل کشور و جامعه نیز صدق می‌کند.

منبع:

 https://24.kz/ru/news/obrazovanie-i-nauka/item/655862-osnovy-prav-cheloveka-predlagayut-izuchat-v-vuzakh-kazakhstana

کد خبر 19834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =