معرفی مراکز: آکادمی اسلامی بلغار

آکادمی اسلامی بلغارستان یک مرکز علمی و آموزشی است که برنامه اصلی آموزشی حرفه‌ای و آموزش عالی دینی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اجرا می‌کند و تحقیقات علمی را در شاخه‌های مختلف الهیات اسلامی انجام می‌دهد.

شورای بنیانگذاران این آکادمی متشکل است از:

ایلفار حضرت حسنوف معاون اول مفتی جمهوری تاتارستان،

کامل حضرت سامیعولین مفتی جمهوری تاتارستان، طلعت حضرت تاج الدین رئیس اداره مرکزی روحانی مسلمانان روسیه،

مفتی راویل حضرت عین‌الدین رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و رئیس شورای مفتیان روسیه،

شیخ محمد حضرت تاج‌الدینوف رئیس اداره دینی منطقه‌ای مسلمانان جمهوری باشقیرستان،

روشن حضرت عباسف معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه

مدیر آکادمی:

فرحت عثمانویچ حُسن‌الدینوف؛ حقوقدان

مسجد سفید یکی از مراکز زیرمجموعه آکادمی است. افتتاحیه مسجد در 10 ژوئن 2012 انجام شد. مجموعه مسجد سفید نمونه‌ای تلفیقی از بهترین آثار معماری جهان اسلام است. محوطه مسجد با طاق 88 ستون قاب شده دارد که در وسط آن یک فواره قرار گرفته است. ارتفاع دو مناره 46.5 متر، قطر گنبد اصلی 10 متر، ارتفاع گنبد داخل مسجد 17 متر است. دیوارها با عناصر تزئینی سنتی تزئین شده‌اند.

غیر از مسجد سفید از مراکز زیر مجموعه این آکادمی مرکز میراث اسلامی آکادمی اسلامی بلغار که در سال 2018 تأسیس شد، محل انجام پژوهش‌ و مطالعه میراث اسلامی روسیه است.مرکز گفتگوی ادیان از سال 2018 به این مجموعه اضافه شد و فعالیت پژوهشی خود را در زمینه مطالعه و بروزرسانی تجربیات تاریخی و پتانسیل روابط بین ادیان آغاز کرده است و یکی از محورهای اصلی فعالیت علاوه بر کار پژوهشی، همکاری، مشارکت و هماهنگی در حوزه رویدادهای علمی و عملی با هدف توسعه همکاری‌های بشردوستانه و تقویت گفتگوی بین ادیان در این مرکز است.

E-mail: info@bolgar.academy

منبع:https://bolgar.academy/

کد خبر 19934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =