به منظور توسعه گردشگری، نمایشگاههای بین المللی گردشگری و جلسات بازاریابی B2B میان نمایندگان فعالان بازار برگزار میشود. همچنین با همکاری خطوط هوایی، انجمنهای بینالمللی گردشگری و دستگاههای اجرایی محلی، تورهای اطلاعرسانی و مطبوعاتی برای آشنایی با ظرفیتهای گردشگری قزاقستان برگزار میشود.
به گفته وزارت گردشگری قزاقستان، به منظور ارتقای ظرفیت های گردشگری این کشور، کمپینهای تبلیغاتی مختلفی در بسترهای رسانه ای و شبکههای اجتماعی بزرگ در حال انجام است.
بودجه شرکت ملی گردشگری قزاقستان برای ترویج گردشگری در بازارهای بین المللی و داخلی بالغ بر 905/520هزار تنگه (1097 دلار) در سال 2022، 488/565 هزار تنگه(1190 دلار) در سال 2023 و 049/400 هزار تنگه (842 دلار) در سال 2024 بوده است. اموری که در حال انجام است کمک زیادی به افزایش جریان گردشگر میکند.
گفتنی است در سال 2023، 9.2 میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کردند. این تعداد دو برابر سال 2022 (4.7 میلیون نفر) است.
منبع:
https://www.inform.kz/ru/skolko-kazahstan-tratit-na-reklamu-turisticheskogo-potentsiala-strani-f82e1b
نظر شما