۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

 کراچی : APF یک جامعه آمریکایی پاکستانی قدرتمند و متحد را در تمام مراحل زندگی تصور می کند - از جمله یک شبکه جوانان توانمند برای برقراری روابط پایدار و  قوی تر بین ایالات متحده و پاکستان مورد نظر است. آنها معتقدند :جامعه پاکستانی آمریکا را توانمند کنید و بین ایالات متحده و پاکستان پل بسازید.

ماموریت ما

بنیاد پاکستان آمریکایی (APF) جامعه پاکستانی آمریکایی را توانمند می کند و پل هایی را بین ایالات متحده و پاکستان می سازد.

دیدگاه ما

 APF یک جامعه آمریکایی پاکستانی قدرتمند و متحد را در تمام مراحل زندگی تصور می کند - از جمله یک شبکه جوانان توانمند برای برقراری روابط پایدار و  قوی تر بین ایالات متحده و پاکستان مورد نظر است.

  APF     ماموریت و چشم انداز خود را با موارد زیر ترویج می کند:

  • میزبانی از طرح هایی که مبادلات فرهنگی، حرفه ای و فکری را ترویج می کنند
  • تشکیل جلسه  و تعامل با اتاق های فکر، مؤسسات آموزشی، مشاغل و بخش عمومی
  • ترویج مشارکت ها و دیدگاه های پاکستانی ها و جامعه پاکستانی آمریکایی
  • ارتباط افراد و سمن ها در پاکستان و ایالات متحده برای همکاری در بخش های مختلف

هیئت مدیره

این یک افتخار است که ماموریت APF را برای توانمندسازی جامعه پاکستانی آمریکایی برای کمک و مشارکت در همه جنبه‌های زندگی آمریکایی انجام  می دهیم.

- بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)  

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

64 درصد از آمریکایی های پاکستانی بیش از 10 سال است که در ایالات متحده زندگی می کنند.

اولین موج مهاجران از پاکستان امروزی بین سال های 1893 تا 1917 به ایالات متحده مهاجرت کردند و به عنوان کارگر قراردادی در کالیفرنیا ساکن شدند.

موج دوم پس از ایجاد پاکستان در سال 1947 آغاز شد، زمانی که ایالات متحده برای کشورهای جدید آسیای جنوبی که پس از پایان {استعمار} امپراطوری بریتانیا در این منطقه شکل گرفتند، شرایط مهاجرت را فراهم کرد.

ایالات متحده در سال 1965 مطابق قانون مهاجرت و تابعیت، یک طرح مهاجرتی جدید را بر اساس الویت شغلی ابلاغ کرد.

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

رئیس جمهور لیندون بی جانسون قانون مهاجرت و ملیت را در 2 اکتبر 1965 امضا کرد.

در نتیجه، موج مهاجران پاکستانی پس از سال 1965 اکثرا شامل پزشکان، مهندسان و دیگر متخصصان می‌شد.

بعداً در دهه 1980، پاکستانی های بیشتری از طریق الویت حمایت خانوادگی وارد کشور شدند.

بیش از 75 درصد از مهاجرت پاکستانی ها به ایالات متحده از سال 1965 بین سال های 1990 تا 2009 رخ داده است که با تصویب برنامه تنوع در سال 1990 ایالات متحده، این شرایط فراهم شده است.

در سال 2017، پاکستان بیش از 1.3 میلیارد دلار حواله مالی از ایالات متحده دریافت کرد.

پاکستانی‌های آمریکایی از طریق کمک‌های خیریه و همچنین حمایت مالی از خانواده‌هایی که هنوز در پاکستان زندگی می‌کنند، ارتباط قوی با پاکستان دارند.

بیشترین تعداد آمریکایی های پاکستانی در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا زندگی می کنند.

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

در سال 1947، بخش‌های غربی و شرقی امپراتوری بریتانیا در جنوب آسیا به کشور مستقل پاکستان تبدیل شد.

جامعه مهاجران پاکستانی  بیشتر در مراکز پر جمعیت  نیویورک، واشنگتن دی سی، هیوستون، شیکاگو، دالاس. ورث، لس ​​آنجلس، سانفرانسیسکو، بالتیمور، فیلادلفیا و آتلانتا،  متمرکز شده است.

به دست آوردن شمارش دقیق آمریکایی های پاکستانی همچنان دشوار است. آخرین آمار از ایالات متحده سرشماری جمعیت را در حدود 550000 نفر نشان می‌دهد، اما برآوردهای غیررسمی به بیش از 1 میلیون نفر می‌رسد.

72 درصد از آمریکایی های پاکستانی در خانه انگلیسی صحبت می کنند.

بسیاری از پاکستانی هایی که به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند، قبل از ورود انگلیسی صحبت می کردند. به دلیل تاریخچه {استعمار} بریتانیا در جنوب آسیا، انگلیسی در مدارس پاکستان تدریس می شود و به طور منظم در میان جمعیت تحصیل کرده زبان رسمی می باشد.

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF) صدف جافر، شهردار شهر مونتگومری در نیوجرسی، اولین شهردار زن پاکستانی آمریکایی در ایالات متحده است. جافر یک دانشیار پژوهشی فوق دکترا در موسسه مطالعات بین المللی و منطقه ای پرینستون است. او دکترای خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

اردو و انگلیسی زبان های رسمی پاکستان هستند، اما بیش از 70 زبان یا گویش در این کشور صحبت می شود.

بورسیه های APF پاکستان

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

بورسیه های APF پاکستان چیست؟

برنامه کمک هزینه تحصیلی APF پاکستان، دانشجویان مستقر در ایالات متحده و متخصصان جدیدتر را در سازمان هایی قرار می دهد که بر روی ابتکارات پاکستان محور کار می کنند، از جمله: توسعه اجتماعی و اقتصادی؛ بهداشت عمومی و پزشکی از راه دور؛ سیاست و امور بین الملل؛ امورفرهنگی و آموزش؛ و خدمات تصمیم گیری و مشاوره. همکاران ما از کار در یک زمینه جهانی آگاهی کسب می کنند، مهارت های تحلیلی و تحقیقاتی را می آموزند، نمونه کارهای شغلی خود را توسعه می دهند، با مربیان و متخصصان تعامل می کنند، و در عین حال که به نسل بعدی باز می گردند، به آینده شغلی نگاه می کنند.

پروژه  زمانبندی   روابط ایالات متحده و پاکستان

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)

در این پروژه زمانبندی،  روابط بین دولت ها و مردم ایالات متحده و پاکستان مستند می شود. برای بیش از 70 سال، ایالات متحده و پاکستان هزاران تبادل، از  نظامی و اقتصادی گرفته تا فرهنگی و آموزشی انجام داده اند که موجب شناخت دوطرفه شده است. این پروژه با در هم تنیدن داستان‌های مردم و فرهنگ در تاریخ روابط دیپلماتیک، داستان چگونگی پیدایش جامعه پاکستانی آمریکایی و چگونگی شکل‌دهی تجارب دو کشور را به اشتراک می‌گذارد. مانند:

بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF) بنیاد  آمریکایی پاکستان (APF)
کار  ما ساختن پل از طریق توانمندسازی جامعه است

APF تعاملات بین سازمان های  مردم نهاد پاکستان و سازمان ملل را تسهیل می کند و فرصت هایی را برای دانشجویان مستقر در ایالات متحده و سمن های مذبور فراهم می کند تا در گفتگوهای سازمان ملل در مورد پاکستان مشارکت کنند. علاوه بر این، برنامه بورسیه سازمان ملل متحد APF یک فرصت شش ماهه برای قرار گرفتن در معرض عملکرد داخلی ECOSOC سازمان ملل، شرکت در جلسات سازمان ملل متحد به صورت حضوری و مجازی و انجام تحقیقات عمیق در مورد موضوعات مربوط به پایداری اهداف توسعه (SDGs) و چگونگی تأثیر آنها بر دیاسپورای آمریکایی-پاکستانی است.

ابتکار (GOTV)  این بنیاد. با بیش از 600000 پاکستانی آمریکایی ساکن ایالات متحده برای سومین بار تکرار می شود . بسیار مهم است که ما قدرت خود را برای القای تغییرات پایدار نه تنها در جامعه پاکستان بلکه در کشورمان درک کنیم. کمپین GOTV 2024 ما جوامع پاکستانی-آمریکایی و آمریکای جنوبی آسیایی را در ایالات متحده تشویق می کند تا در ایالات متحده رای دهند. انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات در سطوح ایالتی و محلی.

برنامه ستاره‌های در حال ظهور APF در سال 2023 راه‌اندازی شد و برای شناسایی زنان خارق العاده جامعه ما که به روش‌های ابزاری در زمینه‌های مختلف به جهان خدمت کرده‌اند، طراحی شد. در سال اول برنامه نزدیک به 100 نامزد انتخاب شدند که 15 عضو نخبه را از سراسر کشور - از شهرهای بزرگ تا مناطق دورافتاده - انتخاب کردیم تا خدمات و اختراعاتشان را از طریق پلتفرم‌هایمان برجسته کنیم.

شورای رهبری APF (LC) شبکه ای از متخصصان، دانشجویان و متحدان پاکستانی آمریکایی است که به اجرای ماموریت APF برای توانمندسازی جامعه پاکستانی آمریکایی در تمام جنبه های زندگی آمریکایی و ایجاد پل هایی بین ایالات متحده و پاکستان کمک می کنند.

برنامه APF One Mentorship، مربیان موفق را با مربیان مشتاق در زمینه های حرفه ای و مسیرهای شغلی خود وصل می کند. این برنامه همچنین ابتکارات آموزشی و شبکه ای مربوطه را برای جامعه پاکستانی آمریکایی ارائه می دهد.

لینک منبع:https://www.americanpakistan.org/pakistani-americans

کد خبر 20791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =