شیخ حسینه کل کشور بنگلادش را ویران کرده است

محمد یونس رئیس دولت موقت (در دیدار با سفرای خارجی) گفت: دیکتاتوری شیخ حسینه، نخست وزیر سابق، همه نهادهای کشور را نابود کرده است.

 محمد یونس رئیس دولت موقت (در دیدار با سفرای خارجی) گفت: دیکتاتوری شیخ حسینه، نخست وزیر سابق، همه نهادهای کشور را نابود کرده است. من در زمانی مسئولیت کشور را بر عهده گرفته ام که تقریباً در همه زمینه ها هرج و مرج شدید حاکم است. حقوق دموکراتیک مردم طی 15 سال با وحشیگری بی رحمانه سرکوب شده است. نسل جوان بدون استفاده از حق رای خود بزرگ شده اند. بانک ها و خزانه دولت با حمایت کامل سیاسی و با سوء استفاده از قدرت غارت شده است. بنابراین، حکومت موقت پس از اصلاحات لازم در کمیسیون انتخابات، قوه قضائیه، اداره عامه، پلیس و رسانه ها، انتخابات آزاد، عادلانه و مشارکتی را در اسرع وقت برگزار خواهد کرد.

 دکتر یونس این مطالب را در اولین دیدار و نشست خود با سفرای نمایندگی های مختلف خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد در روز یکشنبه گفت.

در مجموع 67 مهمان خارجی در مراسم دیروز حضور داشتند که 51 نفر از سفرای خارجی و 16 نفر از سازمان های بین المللی بودند. رئیس دولت موقت در این دیدار خواستار حمایت دیپلمات های خارجی در اداره دولت از وی شد. دکتر یونس برنده جایزه صلح نوبل و رئیس دولت موقت، هنگام صحبت درباره جنبش دانشجویی صلح آمیز که در ماه جولای کشور را تکان داد، احساساتی شد و گفت: در هیچ کشور دیگری دانش آموزان این همه فداکاری نداشتند. کبودی ها و زخم های بدن آنها قابل توضیح نیست. مرد جوانی به من گفت: "من می‌خواستم کریکت‌باز شوم. ببینید چه بلایی سر پاهایم آمده است. " من نمی توانستم با او صحبت بکنم. دکتر یونس گفت: "ما شیفته تحقق رویای دانشجویان برای کشور هستیم. رویایی که عصر جدیدی را آغاز کرده است. دانش آموزان رویای کشوری را در سر می پرورانند که در آن مردم بتوانند خواسته های خود را برآورده سازند، از آزادی کامل بیان خود فارغ و از هویت سیاسی، مذهبی یا قومی برخوردار شوند. تمامی عوامل قتل ها و خشونت های انجام شده در جریان خیزش مردمی اخیر تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و پاسخگو خواهند بود. ما خواستار تحقیقات بی طرفانه و معتبر بین المللی در مورد این جنایات و روند قضایی بعدی هستیم. ما هر کمکی را که بازرسان سازمان ملل نیاز داشته باشند ارائه خواهیم کرد.

 وی در ادامه گفت: ما تمام تعهدات حقوقی بین‌المللی خود از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و  حقوق بشر را حفظ و ارتقا خواهیم داد. دولت ما به تمام توافقات بین المللی، منطقه ای و دوجانبه پایبند خواهد بود. ما مشتاق حفظ و گسترش مشارکت بنگلادش در عملیات حفظ صلح سازمان ملل هستیم. دکتر یونس در خاتمه افزود: بنگلادش در حرکت رو به جلو خود به دوراهی جدیدی رسیده است. سفر ما سخت است، اما بر این باوریم که همه دوستان و شرکای جامعه بین المللی در سفر و حرکت ما به آینده دموکراتیک جدید، در کنار دولت و مردم ما خواهند بود.

منبع:  (روزنامه پروتهوم آلو، سه شنبه، 19 اوت 2024)

https://www.prothomalo.com/bangladesh/o5znwsfqod

کد خبر 20806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =