اجلاس پروژه راه توسعه با حضور وزرای چهار کشور در ترکیه!!

وزرای چهار کشور ترکیه، عراق، قطر و امارات متحده عربی در 29 اوت در کاخ دولما باغچه استانبول در چارچوب توافقنامه «پروژه راه توسعه» چهارجانبه گرد هم می آیند.

سایت خبری TRT در خبری به نقل از عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیربنایی ترکیه با اشاره به اینکه «پروژه راه توسعه» به مرحله بسیار مهمی رسیده است، نوشت: وزرای چهار کشور ترکیه، عراق، قطر و امارات متحده عربی در 29 اوت در کاخ دولما باغچه استانبول در چارچوب توافقنامه چهارجانبه گرد هم می آیند.

به نوشته پایگاه خبری TRT وزیر حمل و نقل و زیرساخت ها گفته است: فعالیتها در چارچوب پروژه توسعه راه بین ترکیه و عراق با سرعت زیادی دنبال می شود.

اورال اوغلو خاطرنشان کرده است که در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق در 22 آوریل 2024 تفاهم نامه ای بین ترکیه، عراق، قطر و امارات متحده عربی در خصوص احداث راه توسعه در مسیر شمال به جنوب از طریق عراق امضا شد. قرار است اولین اجلاس چهارجانبه در سطح وزرای این کشورها در تاریخ 29 اوت ساعت 14 در کاخ دولما باغچه استانبول برگزار شود و براساس یادداشت تفاهم امضا شده، همه جزئیات پروژه توسعه راه در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات مهمی اتخاذ گردد.

به گفته وی این پروژه کمک قابل توجهی به رشد اقتصادی و توسعه منطقه ای ترکیه خواهد کرد و ترکیه با ایجاد این کریدور تجاری مطمئن و موثر بین آسیا و اروپا، مزیت های اقتصادی و استراتژیک خود را تقویت خواهد کرد.

وزیر حمل و نقل ترکیه افزود: محموله‌هایی که از طریق این کریدور به ترکیه خواهد آمد، می‌توانند از طریق شبکه حمل ‌و نقل و بنادر این کشور در همه جهات اعم از شرق-غرب-شمال-جنوب ادامه مسیر دهند.

منبع: سایت خبری TRT

https://www.trthaber.com/haber/gundem/kalkinma-yolu-projesinde-tarihi-adim-4-ulkenin-bakani-dolmabahcede-bir-araya-gelecek-874214.html

کد خبر 20942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =