آموزش ۳ میلیون دانش آموز در دوره های تابستانی قرآن

سازمان امور دیانت ترکیه، امسال ۳ میلیون دانش آموز در دوره های تابستانی آموزش قرآن این سازمان تحت آموزش قرائت قرآن قرار گرفتند.

بنا بر اعلام پایگاه رسمی سازمان امور دیانت ترکیه، امسال ۳ میلیون دانش آموز در دوره های تابستانی آموزش قرآن این سازمان تحت آموزش قرائت قرآن قرار گرفتند. به نوشته این پایگاه اینترنتی ۱۰۷ هزار مربی در دوره های سراسری امسال در آموزش کودکان به کار گرفته شدند.

در این دوره قریب به ۳ میلیون دانش آموز در دوره تابستانی آموزش قرآن شرکت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی نشان می دهد. سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در این دوره ها شرکت کرده بودند.

خانم سدیده آکبولوت، مدیر کل خدمات آموزشی سازمان امور دیانت ترکیه با اشاره به فعالیتهای آموزشی این نهاد، اظهار داشت: دوره های تابستانی آموزش قرآن فراتر از یادگیری صرف روخوانی است، بلکه انتقال ارزش های اسلامی با استفاده از بازی، بخشی از این فعالیت ها بود. مربیان ما فداکارانه خدمت ‌کردند و گاهی اوقات از وسایل شخصی خودشان برای آموزش کودکان استفاده می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه دوره های تابستانی قرآن یکی از مهمترین برنامه های سازمان امور دیانت است، گفت: برنامه ها و فعالیت های مختلفی را تدارک دیده ایم که زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، به سوالات آنها پاسخ می دهد و ارزش ها را با رویکرد مثبت به دنیای معنوی آنها منتقل می کند.

آکبولوت با بیان اینکه مفتی های استانی نیز با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد مسابقات متنوع با جوایز ارزنده برای دانش آموزان برگزار کردند، تصریح کرد: به دانش آموزان موفق جوایزی همچون دوچرخه و تبلت اهدا شد.

وی با بیان اینکه امسال اردوهای روزانه و شبانه روزی برای دانش آموزان دوره تابستانی آموزش قرآن برگزار شد، گفت: امسال از اردوهای شبانه روزی نتایج بسیار خوبی گرفتیم، در این اردوها زمینه هایی را فراهم کردیم تا بچه ها اعتماد به نفس خود را تقویت و به شخصیت خود پی ببرند و بتوانند خود را عرضه بدارند. همچنین آموزش شنا، بدنسازی، دوره های بسکتبال و مسابقات حفظ سوره های قرآن و حدیث بخشی از برنامه های آموزشی امسال بود.  

تاریخ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۸

منبع: پایگاه رسمی سازمان امور دیانت ترکیه / پایگاه خبری تحلیلی آنالیز اسلامی

https://www.diyanet.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Detay/۳۶۸۰۹/yaz-kuran-kurslarina-۳-milyona-yakin-ogrenci-katildi

https://islamianaliz.com/haber/۲۱۳۴۸۱۶۶/diyanetin-yaz-kuran-kurslarinda-۲۵-milyon-ogrenci-egitim-gordu

کد خبر 20945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =