بر اساس نظرسنجی مرکز افکار سنجی عمومی روسیه تقریبا تمام افراد بالغ (%۹۷ در سال جاری- در سال ۲۰۱۵ این رقم %۸۸ بوده است) به مهارت گفت و گو صحیح به زبان روسی تسلط کافی دارند.

مرکز افکار سنجی روسیه به مناسبت روز پوشکین (روز زبان روسی) نظرسنجی خود را منتشر کرد. دانش بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در حوزه زبان روسی بیشتر از حد متوسط ارزیابی می شود: حدود نیمی از پرسش شوندگان (%۵۰) نمره ۴ را به خود اختصاص می دهند (لازم به ذکر است که حداکثر نمره ارزیابی در روسیه ۵ است)، و تقریبا یک دهم (%۱۲) نمره ۵ و عالی را برای سطح دانش خود دریافت می کنند.

در مقایسه با نسل قدیمی تر، جوانان با نمره بالاتری دانش خود در حوزه زبان روسی را ارزیابی می کنند: در رده سنی ۱۸-۳۴  سال، حدود ۲۰  درصد به خود امتیاز "عالی" داده اند، در حالیکه در رده ی سنتی حدود ۶۰ سال و بالاتر -۷ درصد. ده سال قبل، %۴۰ گزینه "خوب" و %۹ گزینه "عالی" را انتخاب کردند. %۳۵ درصد روس ها (رده سنی از ۱۸ و مسن تر) از ۵ نمره سه را برگزیدند. 

بیش از نیمی از پرسش شوندگان (%۵۸) تمایل دارند که دانش خود در حوزه زبان مادری را افزایش دهند. اکثر روس ها  (%۵۶) قالب امروزی زبان را بر اساس نظر زبان شناسان اصول نگشاته شده در فرهنگ لغت می دانند، اما یک سوم روس ها (%۳۳) معتقد هستند که قالب و فرمت زبان روسی بایستی بر اساس ترکیبات و لغات کاربردی محاوره قرار گیرد.

منبع خبر: مرکز مطالعات افکارسنجی عمومی روسیه

https://wciom.ru/index.php?id=۲۳۶&uid=۹۱۴۵

کد خبر 2410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =