جمهوری یاکوتیا در فدراسیون روسیه برای ششمین دور پیاپی مسابقات ورزشی «کودکان آسیا» را به منظور تقویت ارتباطات، توسعه زیرساخت های داخلی و تربیت ورزشکاران برای بازی های المپیک برگزار کرد.

"دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه ششمین دور بازی­های ورزشی بین ­المللی «کودکان آسیا» را افتتاح کرد. این بازی­ها هر چهار سال یک بار در جمهوری یاکوتیا واقع در خاور دور روسیه برگزار می­شود. اولین دور بازی­ها سال ۱۹۹۶ به پیشنهاد سرپرست این جمهوری و به مناسبت یکصدسالگی جنبش بازی­های المپیک برگزار شد. در تمام این شش دوره بیش از ۷ هزار ورزشکار جوان از ۳۰ کشور آسیا و ۲۷ منطقه روسیه حضور داشته­اند.

کمیته المپیک روسیه، شورای المپیک آسیا، رییس جمهور و دولت فدراسیون روسیه معمولا حمایت­های لازم را برای برگزاری این برنامه انجام می­دهند. هدف از برگزاری آن مشخص کردن بهترین ورزشکاران و آماده کردن آنها به عنوان ذخایر کشورها در بازی­های المپیک است. علاوه بر این، اقدام حاضر به توسعه گردشگری، سرمایه­ گذاری، توسعه فرهنگی و بالابردن ظرفیت­های ورزشی جمهوری یاکوتیا و همچنین توسعه و تقویت همکاری­های فیمابین کشورها و جمهوری­های حاضر در حوزه ­های مختلف کمک می­کند.

امسال در این مسابقات که به مدت دوازده روز (۱۷-۵ جولای) ادامه داشت بیش از ۳ هزار و ۳۲۹ ورزشکار جوان از روسیه و ۳۸ تیم خارجی شرکت کردند. در طول مسابقات ۳۲۱ مدال در ۲۲ رشته ورزشی اعم از بسکتبال، بوکس، والیبال، جودو، دوومیدانی، کشتی، تیراندازی، سامبو، مسابقات مشت زنی آزاد، ژیمناستیک، شطرنج، مهره ­بازی، پرش یاکوتیا و ... اعطا شد.

افراد برای شرکت در این مسابقه به دقت انتخاب می­شوند.

منبع: سایت دولت مسکو

http://government.ru/news/۲۳۶۴۵/

کد خبر 2452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =