ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مراسم جشن مدافعان میهن، میهن دوستی را یکی از ویژگی های مردم روسیه که همواره برای نجات وطن جان فشانی کرده اند، برشمرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گرامیداشت «روز مرد» در روسیه (روز دفاع از میهن) از قهرمانان روسیه تجلیل به عمل آورد.  وی ضمن گرامیداشت این روز اعلام نمود که میهن­پرستی یکی از صفات مردم روسیه است، این صفت همواره موجب نجات کشور شده است.

به گزارش سایت رسمی کرملین، به طور سنتی، مراسم اهدای مدال­های قهرمانی در تالار گیورگیوسکی در کرملین برگزار شد. مدال­های دولتی به سربازان وطن اهدا شد، همچنین در این مراسم از بهترین نفرات واحدها و تشکیلات ارتش روسیه و نیروی دریایی تجلیل به عمل آمد.

پوتین در آغاز این مراسم گفت: «نسل امروز – نسل مدافعان وطن است، آنها وفادار به سرزمین مادری و برای خدمت به مردم آماده هستند. سربازان و افسران ما وظیفه نظامی خود را در این شرایط دشوار به نحو احسن انجام می دهند.»

در این روز، رئیس جمهور روسیه در جمع فرماندهان و نظامیان نیروهای روسیه، این جشن را به تمام پرسنل عادی و پرسنل غیرنظامی نیروهای مسلح، و همچنین همه کسانی که در ارتش و نیروی دریایی خدمت می­نمایند، تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود، «میهن پرستی – جزء صفات شخصیتی مردم ما است. زمانیکه وطن در خطر است، این صفت در مردم کشور ما به اوج می­رسد. تمایل به نجات هموطنان، حفاظت از عزیزان همواره از محترم­ترین و با ارزش­ترین صفات قهرمانی است.»

رئیس جمهور روسیه در این روز، به یاد خلبان جنگنده روسی سوخو ۲۵ «رومان فیلیپوف»، به خانواده وی مدال قهرمانی کشوری اهدا نمود. رئیس جمهور این خلبان را، با شجاعت مدافعان وطن در نبرد مسکو و استالینگراد مقایسه کرد.

جنگنده روسی سوخو-۲۵ در تاریخ سوم فوریه در ادلب سوریه توسط تروریست­ها منفجر شد. گروهک تروریستی «جبهه النصره» مسئولیت سرنگونی این جنگنده را به عهده گرفت. رومان فیلیپوف، خلبان روس توانست از هواپیما بیرون بپرد و بر زمین فرود آید اما پس از نبرد با تروریست­ها به دلیل جراحات سنگین، خود را با نارنجک منفجر کرد تا اسیر نشود.

پوتین در انتهای این مراسم تاکید کرد: «اگر فردی آماده باشد تا خود را به خاطر منافع مردم سرزمینش قربانی کند، این بالاترین ظهور شجاعت شخصی، قهرمانی، وفاداری به سرزمین مادری است.» رئیس جمهور روسیه به طور جداگانه از تمام کسانی که در عملیات نظامی در سوریه شرکت داشتند، قدردانی نمود.

منبع خبر: ریا نووستی و سایت بنیاد روسکی­میر

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۲۲۲/۱۵۱۵۱۶۷۵۶۶.html

https://russkiymir.ru/news/۲۳۸۲۰۷/

کد خبر 2580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =