به گفته دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه اجتماعی، در حومه شهر مسکو انجمنی به نام خانواده های پرجمعیت تشکیل شده است.

به گفته دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه اجتماعی، در حومه شهر مسکو انجمنی به نام خانواده­های پرجمعیت تشکیل شده است.

در پیام وزارت توسعه اجتماعی آمده است: «این تصمیم در پایان میزگرد اخیر وزارت خانه با موضوع تشکیل انجمن خانواده­های بزرگ در منطقه اتخاذ شده است. پس از ارایه گزارش در خصوص حمایت­های اجتماعی از خانواده­های بزرگ و سخنرانی مدیران سازمان­های اجتماعی ذیربط، حاضرین به این نتیجه رسیدند که ایجاد چنین انجمنی ضروری می­باشد».

در پیام آمده است که به زودی خطوط مشی و اولویت­های کار انجمن و مدیران آن تعیین خواهند شد.

ایرینا فایوسکایا وزیر توسعه اجتماعی می­گوید: «در منطقه مسکو به گفته این وزارت خانه، بیش از دو میلیون خانواده ساکن هستند که بیش از یک میلیون کودک و نوجوان را تحت پوشش خود دارند. در این میان ۴۳ هزار خانواده بزرگ با بیش از ۱۴۰ هزار کودک زیر سن بلوغ حضور دارند».

وی همچنین افزود: «در هر منطقه از شهرداری باید یک انجمن خانواده­های بزرگ تشکیل شود. به این ترتیب، در طول چهار سال ما شاهد جریان ثابت افزایش خانواده­های بزرگ خواهیم بود. در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار خانواده سه فرزندی و نزدیک به پنج هزار خانواده چهار فرزندی داریم. ۲۱ خانواده نیز ده یا بیش از ده فرزند دارند».

در پیامی[۱] مرتبط (۱۶ جولای ۲۰۱۵) نیز آمده است که شهرداری مسکو به یازده خانواده بزرگ قطعه زمینی در حومه مسکو اعطا کرده است.

از زمان اجرای مصوبه شماره ۷۳ مورخ  ۱ ژوئن ۲۰۱۱ «ارایه رایگان زمین به خانواده­های بزرگ در منطقه مسکو» تا کنون به ۲۹ خانواده زمین رایگان تعلق گرفته است.

از دیگر خدماتی که دولت مسکو به خانواده­های بزرگ ارایه می­کند، تخصیص کوپن­هایی جهت تفریح و استراحت رایگان کودکان در پارک­ها و استفاده از وسایل بازی (شهربازی­ها) است.

منبع: سایت دولت مسکو

http://mosreg.ru/multimedia/novosti/munitsipalnie-novosti/om۵_۲۷۰۵۲۰۱۳_۱۵%۳A۰۸/?sphrase_id=۸۱۵۳۸۳

کد خبر 2631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =