روند اعتیاد به اینترنت در روسیه همچنان ادامه دارد. با این حال، سه چهارم از کاربران، نیازمند استراحت از شبکه های اجتماعی را دارند.

مرکز افکار عمومی سنجی روسیه، در یک نظر سنجی، عقاید شهروندان روسیه را در خصوص زندگی با اینترنت یا بدون اینترنت جویا شده است. سهم کاربران اینترنت در روسیه در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰ درصد بوده است. افزایش تعداد کاربران اینترنت از ۲۸ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. (در میان جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله، این سهم بیش از ۹۵ درصد است.) 

حدود نیمی از کاربران (۴۵%)، در سال گذشته، برای یک روز یا بیشتر به صورت عمدی دسترسی خود به اینترنت را قطع کردند، در این میان ۶۶% مجبور به قطع ناخواسته اینترنت شدند. در عین حال، ۸۳ درصد از آنها مشکلی برای قطع موقت اینترنت نداشتند و ۷ درصد حتی احساس شادی و آرامش بیشتری با قطع موقت اینترنت می­کردند.

بسیاری از کاربران اینترنت (۷۷%) خواهان استراحت از اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند. در حدود نیمی از روس ها (۴۷%) در هنگام انتخاب محل استراحت، مکانی بدون دسترسی به اینترنت را ترجیح می دهند (حتی در میان کاربران روزانه، این نسبت به ۴۴ درصد و در میان کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله به ۵۳% می رسد.)

فرض زندگی کردن بدون اینترنت باعث نگرانی نیمی از کاربران خواهد شد: ۲۲% معتقدند که قطع اینترنت، تاثیری بر زندگی آنها نخواهد داشت و ۳۰%  معتقد هستند که تاثیر نبود اینترنت بر زندگی آنها بسیار ضعیف خواهد بود. در عین حال، حدود ۴۷% بسیار نگران خواهند شد، از سال ۲۰۱۷  این رقم به طور چشمگیری افزایش یافته است. ۳۹% معترفند که بدون اینترنت، زندگی آنها به طور قابل ملاحظه ای تغییر خواهد کرد، اما ۸% معتقد هستند که آنها زندگی روزمره خود را بدون اینترنت نمی توانند تصور کنند (در این میان، جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله به دو سوال آخر، پاسخ ۴۳ و ۱۷ درصدی داده اند، در شهر مسکو و سن پترزبورگ – این آمار به ۴۹% و ۹% می رسد.) واقعیت این است که سیل عظیم افزایش مخاطبان اینترنت در طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بیشتر شده است.

این نظر سنجی در تارخ ۳۱ مارس تا ۱ آوریل سال ۲۰۱۸، در میان شهروندان روسیه بالاتر از ۱۸ سال به روش نظرسنجی مصاحبه تلفنی برگزار گردید.

منبع خبر: مرکز افکار سنجی عمومی روسیه (ویتسیوم)

https://wciom.ru/index.php?id=۲۳۶&uid=۱۱۶۷۸۰

تاریخ خبر: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

کد خبر 2976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =