«ایجاد فضای رسانه ای مشترک مبتنی بر اصل تکثر دیدگاه ها و رعایت اخلاق خبرنگاری در حوزه شانگهای» عنوان نشستی بود که طی دو روز در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد ماه) در مسکو برگزار شد. فضای رسانه ای در جهان و اخلاق خبرنگاری از مسایل مهمی بودند که نشست مدیران رسانه های کشورهای پیمان شانگهای به بحث گذاشته شدند.

«ایجاد فضای رسانه­ای مشترک مبتنی بر اصل تکثر دیدگاه ها و رعایت اخلاق خبرنگاری در حوزه شانگهای» عنوان نشستی بود که طی دو روز در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد ماه) در مسکو برگزار شد. فضای رسانه ای در جهان و اخلاق خبرنگاری از مسایل مهمی بودند که نشست مدیران رسانه­ های کشورهای پیمان شانگهای به بحث گذاشته شدند.

خبرگزاری «روسیه امروز» و آژانس فدرال چاپ و نشر و ارتباطات جمعی مدیریت این برنامه را بر عهده داشتند.

دیمیتری کیسیلیف مدیر کل «روسیه امروز» پیشنهاد تبادلات در حوزه نظریه­­ های اجرایی برای مقابله با تجاوز به فضای اطلاعاتی در کشورهای مختلف را ارایه کرد. چنین اقدامی به گفته وی، در راستای ایجاد تعادل در مونوپل کردن جریانات اصلی رسانه­ های گروهی در دنیا است که غالب آنها توسط غرب هدایت می­شوند. به گفته کیسیلیف، وظیفه پیش روی این نشست، ترویج ایده « ایجاد فضای رسانه­ای مشترک» است که برای کشورهای ما از اهمیت خاص برخوردار می­باشد.

میخاییل سِسلاوینسکی مدیرکل آژانس فدرال چاپ و نشر و ارتباطات جمعی اظهار کرد که مسایل مربوط به فضای اطلاعاتی جهانی و حاکمیت اطلاعاتی در هر کشور اهمیت زیادی دارد. وی در ادامه می­گوید: «من فکر می­کنم که سوال دقیق را باید اینطور طرح کرد: «چکار کنیم تا شخص بعد از قرار گرفتن در موج اطلاعات از سوی رسانه ­های کشورهای مختلف، امکان مقایسه نقطه نظرات و غوطه خوردن در تحلیل­های روزنامه ­نگاران داخلی و خارجی را داشته باشد؟». به گفته وی، در روسیه، حکومت در عرصه رسانه­ های گروهی تنها زمانی حاضر می­شود که نیاز به حمایت مالی بوجود بیاید. حمایت مالی از رسانه­ هایی صورت می­گیرد که منبع درآمد کافی ندارند، به طور مثال، کانال­های تلویزیونی برای کودکان، کانال­های ورزشی... و در اروپا نیز وضع به همین منوال است.

در پایان این نشست بیانیه مشترکی توسط حاضران تنظیم شد.

در این برنامه رسانه­ های بزرگ کشورهای پیمان شانگهای از جمله «شین هوا» چین، خبرگزاری «ایرنا» ایران، کانال «ت.ر.ت» ترکیه، خبرگزاری «کابار» قرقیزستان، خبرگزاری «خووَر» تاجیکستان، «ر.ت.ر.ک» قزاقستان و گروه رسانه ای «تودی گروپ» هند حضور داشتند.

منبع: آژانس فدرال چاپ و نشر و ارتباطات جمعی

http://www.fapmc.ru/rospechat/newsandevents/newsagency/۲۰۱۵/۰۷/item۲۱.html

کد خبر 3288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =