۵۷% از دانشجویان خارجی ای که در دانشگاه های روسیه مشغول تحصیل اند، فرصت های کاری در روسیه را بررسی می کنند.

نادژدا پالیخینا، مدیر موسسه علمی مستقل فدرال دولتی «ساتسیاسنتر[۱]»، در جریان میزگرد «صادرات آموزش عالی حرفه ای در جهان: چه استراتژی هایی کار می کنند؟»، که در آژانس خبری بین المللی «روسیه امروز» برگزار شد، اعلام کرد که  ۵۷% از دانشجویان خارجی ای که در دانشگاه های روسیه مشغول تحصیل اند، فرصت های کاری در روسیه را بررسی می کنند. به گفته وی، تعداد دانشجویان از کشورهای دورتر که می خواهند زندگی آتی خود را با روسیه پیوند دهند، ۴۱% است؛ درباره ی دانشجویان از کشورهای نزدیکتر این رقم معادل ۷۳% است.

در عین حال، مطابق گفته لودمیلا آگارُداوا[۲]، معاون فرماندار استان تمسک در امور مجتمع علمی ـ آموزشی،  در حال حاضر مسئله بهبود کیفی دانشجویان خارجی و افزایش تعداد دانشجویان از خارج دور در دستور کار است. برای این منظور، به عقیده او، توسعه محیط انگلیسی زبان و تعاملات شبکه ای و همچنین فراهم آوردن محیط شهری راحت ضروری می نماید.

بر اساس داده های لودمیلا آگارداوا، در ده سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی در استان تمسک دو و نیم برابر شده است. در خصوص ابزارهایی که به حصول چنین نتیجه ای منجر شده است، آگارداوا به دستور فرماندار در خصوص ایجاد شهرکی با تمرکز بالا بر علم، فناوری و تجارت و تاکید وی بر برنامه «موسسه آموزش پیوسته تمسک[۳]» اشاره کرد.

بر اساس این برنامه، همه دانشگاه های تمسک به منظور دستیابی به موفقیت های علمی عملا در یک کنسرسیوم ادغام شدند. علاوه بر این، در چارچوب این برنامه تصمیم هایی برای بهبود راحتی محیط شهری گرفته شده بود. معاون فرماندار همچنین افزود، «آزمایشگاه زنده شهر هوشمند[۴]» شامل همه پردیس های دانشگاه ها می شود.

منبع خبر: خبرگزاری ریا نووستی

https://ria.ru/abitura_rus/۲۰۱۸۰۵۲۱/۱۵۲۱۰۰۶۳۹۷.html

تاریخ خبر:  ۲۱  می ۲۰۱۸


[1] . Социоцентр

[2] . Людмила Огородова

[3] . ИНО Томск

[4] . Живая лаборатория умного города

کد خبر 3315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =