۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

شهر ساراتوف میزبان هفته زبان عربی در نیمه دوم ماه دسامبر است.

اولین نشست کمیته برگزاری هفته فرهنگی زبان عربی ماه نوامبر در مجموعه اسلامی شهر ساراتوف برگزار شد.

مجموعه برنامه‌ها و مراسم‌هایی از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ ماه دسامبر، در آستانه روز جهانی زبان عربی برگزار خواهد شد. "مقدس حضرت بیبارسوف" ریاست این نشست را به عهده داشت. "احمد حاجی محمداف" معاون "مقدس حضرت"، "الیاس حاجی باگاتیروف" رئیس دفتر اداره دینی مسلمانان ساراتوف، "فانل حشرت بیبراسوف" امام جمعه شهر ساراتوف، "رستم عبدالمانوف" رئیس سازمان فرهنگی-روشنگری و همچنین نمایندگان مدرسه علمیه "شیخ سعید" از جمله شرکت کنندگان در این کمیته بودند.

شرکت‌کنندگان در این نشست به بررسی برنامه مراسم هفته فرهنگی پرداختند. بر این اساس هجدهم ماه دسامبر میزگردی با موضوع بررسی مشکلات آموزش زبان عربی در شرایط کنونی برگزار خواهد شد. علاوه بر این، در طول هفته، به هنگام عصرگاهان در مجموعه اسلامی سخنرانی با موضوعات زبان عربی برگزار خواهد شد. در انتهای هفته زبان عربی جشن مخصوص کودکان نیز اجرا خواهد شد.


انتظار می رود که متخصصین حوزه آموزش زبان عربی از مناطق مختلف کشور در این مراسم حضور یابند. گفتنی است که زبان عربی برای مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که زبان قرآن است، احادیث پیامبر اکرم به این زبان می باشند، کتب و منابع اسلامی دیگر به زبان عربی کتابت شده اند؛ بنابراین، هفته زبان عربی، با هدف عمومی نمودن آموزش زبان عربی برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۱۹۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای زبان عربی را در لیست زبا ن های رسمی و کار این مجمع قرار داد.

منبع خبر: اداره دینی مسلمانان ساراتوف

http://dumso.ru/news/v-saratove-projdet-nedelya-arabskogo-yazyka.html

کد خبر 3330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =