فرزند قارا قارایف آهنگساز مشهور آذربایجانی علیه اقدام شخصیت های فرهنگی روسیه اعتراض کرد.

فرزند قارا قارایف آهنگساز مشهور آذربایجانی علیه اقدام شخصیت های فرهنگی روسیه اعتراض کرد. اخیراً ، تعدادی از چهره های فرهنگی روسیه از یونسکو درخواست کردند که بناهای تاریخی مسیحیان در قره باغ را در فهرست میراث جهانی ثبت نام کند. درخواست تجدید نظر توسط ولادیمیر اسپیواکوف و تئودور کورنتزیس رهبران ارکستر ، بوریس گربنشیکوف موسیقیدان ، کارگردانان الکساندر ساکوروف ، الکسی ژرمن و دیگران امضا شده است. فرج قارایف ، پروفسور هنرستان مسکو و عضو اتحادیه آهنگسازان مسکو ، نامه ای را به ولادیمیر اسپیواکوف و تئودور کورنتزیس که درخواست را امضا نموده اند ، ارسال کرده است.

آذرتاج متن آن نامه را منتشر کرد :همکاران عزیز ، متن درخواست شما از یونسکو را خوانده ام و البته از پیشنهاد شما برای ثبت نام آثار فرهنگی ، هنری و معماری مسیحیان در خاک آذربایجان در فهرست میراث جهانی حمایت می کنم. من بحث نمی کنم ، واقعاً این لازم است.

سپس شکایت می کنید که این بناها نیز به سرنوشت غم انگیز پالمیرا در سوریه دچار می شوند - ما به خوبی به یاد داریم که چگونه این شهر بی نظیر توسط اعضای داعش تخریب شد. با مراقبت از بناهای فرهنگی در قره باغ و یادآوری پالمیرا در این زمینه ، شما ناگزیر آذربایجان را با یکی از وحشتناک ترین سازمان های تروریستی که توسط تمام جهان متمدن رد شده مقایسه می کنید.

آیا این مقایسه فوق العاده شرم آور نیست؟همکاران عزیز ، من می خواهم به شما یادآوری کنم که آذربایجان امروز یک کشور چند ملیتی و چند مذهبی است که طبق قوانین چند فرهنگی زندگی می کند. به هر حال ، حفاظت از میراث فرهنگی مسیحی ، و همچنین میراث فرهنگی مسلمانان و یهودیان ، یکی از اولویت های دولت سکولار آذربایجان است. الهام علی اف  رئیس جمهور آذربایجان با اطلاع به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که آثار مذهبی در قره باغ حفظ می شود و عملکرد طبیعی کلیساها نیز تضمین خواهد  شد. وی گفت: طرف آذربایجانی در این راستا فعالیت خواهد داشت.

عمل رئیس جمهور آذربایجان هرگز با سخنان وی مغایرت ندارد!می خواهم از شما بپرسم: آیا می دانید هفت منطقه آذربایجان که در قره باغ کوهستانی شامل نمی شوند ، حدود سی سال توسط یک کشور همسایه اشغال شده اند؟ آیا می دانید علاوه بر صومعه های مسیحی قرون وسطی ، مساجد متعددی در آن مناطق و همچنین یک کلیسای ارتدکس در خوجاوند وجود دارد؟و اکنون چند نمونه را به شما معرفی می کنم. این عکسها به وضوح نشان می دهد که کلیسای ارتدکس در طی سالهای گذشته به چه چیزی تبدیل شده است. فقط در شوشا ، حدود دویست اثر فرهنگی ، از جمله کاخ پناه خان و کتابخانه کاخ ، کاخ و کاروانسرای خان ، مسجد ساعاتلی ، مساجد گوهر آقا فوقانی و پایین ، مقبره واقف ، خانه شاعره ناتوان خاتون نابود شده است.

در آینده نزدیک ، کمیسیون ویژه یونسکو از مناطق آزاد شده بازدید خواهد کرد. اعضای این کمیسیون آثار فرهنگی تخریب شده در لیست زیر را با چشم خود مشاهده خواهند کرد:

۱. ۹۲۷کتابخانه با ۴۶۰۰۰۰۰ نسخه کتاب

۲. ۷۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی

۳. ۸۰۸ کاخ فرهنگ ، خانه فرهنگ و باشگاه

۴. ۸۵ مدرسه موسیقی و آموزشگاه های هنرهای زیبا

۵. ۲۲ موزه و شعبه  های موزه با ۱۰۰۰۰۰ نمایشگاه

۶. ۴ گالری هنری ، ۴ تئاتر ، ۲ سالن کنسرت

۷. پل های خداآفرین که در قرون ۷ الی ۱۲ ساخته شده اند

۸. مقبره در روستای خاچین تورباتلی ، منطقه آغدم ، قرن چهاردهم

۹. غار آزیخ که یک سکونتگاه اولیه بشر بوده است و اشغالگران در هنگام برگشتن به عقب غار را مین گذاری کرده اند.

همکاران عزیز ، موافقت کنید که مقایسه تروریست های داعش با ساکنان کشور آذربایجان اشتباه است. آنها را باید با همسایه آذربایجان مقایسه کنید!ولادیمیر تئودوروویچ عزیز و تئودور ایوهانوویچ که  احترام  شما هم کمتر نیست، هیچ کس تقاضای عذرخواهی شما را برای توهین به مردم آذربایجان ندارد. در این حالت عذرخواهی معنایی ندارد.اما ، همکاران عزیز ، شاید اکنون شما یک ایده روشن داشته باشید: آیا دوست دارید به یکی از شهرهای ویران شده آذربایجان سفر کرده، در آنجا کنسرت سمفونیک برگزار کنید؟

به این ترتیب ، شما بر نگرش صادقانه و بی طرفانه خود نسبت به وقایعی که در آنجا اتفاق افتاده است تأکید می کنید ، موسیقی اتهامات ناعادلانه شما را صاف می کند و شهرت شما کاملاً بازسازی می شود. از این گذشته ، استاد بزرگ والری گرگیف به همراه ارکستر خود برای برگزاری کنسرت به پالمیرا آمد و از این طریق نگرش خود را نسبت به خرابکاران ، وحشیان و ویرانگران نشان داد. من اطمینان دارم که چنین اقدامی در رابطه با آذربایجان و مردم آن تابعیت اصیل شما را تأیید خواهد کرد.

کد خبر 3719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =