روشن ساختن سیاست های پشت کمک های خارجی ایالات متحده به پاکستان در طی سه دوره مشخص جنگ سرد، پس از جنگ سرد و جنگ بر علیه تروریسم

 

عنوان:                         سیاست  اداره توسعه بین المللی آمریکا (USAID) در پاکستان

نویسنده:                      مراد علی

موضوع:                      تخصیص و تحویل کمک های آمریکا از ترومن تا ترامپ

زبان:                            انگلیسی

ناشر:                           انتشارات روتلج 

سال انتشار:                 ۲۰۱۹

درباره کتاب:

این کتاب به دنبال روشن ساختن سیاست های پشت کمک های خارجی ایالات متحده به پاکستان در طی سه دوره مشخص جنگ سرد، پس از جنگ سرد و جنگ بر علیه تروریسم می باشد. با تمرکز بر یک تجزیه و تحلیل جامع از تخصیص کمک های آمریکا و مکانیزم  تحویل آن،  این کتاب عوامل اصلی کمک های آمریکا به پاکستان در گذر تاریخ بویژه در دوره جنگ بر علیه تروریسم (پس از سال ۲۰۰۱ میلادی) را بر پایه شواهد تجربی روشن ساخته است. علاوه بر این، بر اساس یافته هایی که از مصاحبه ها با بیش از ۲۰۰ تن از افراد از جمله مقامات دولتی، نمایندگان سازمان های کمک کننده، بخش خصوصی، جامعه مدنی و بهره برداران اصلی پروژه های اداره توسعه بین المللی آمریکا، این کتاب بینش عمده ای را در اختیار پژوهشگران، سیاست گذاران و سایر علاقه مندان به این موضوع قرار می دهد.

نویسنده آقای مراد علی دکتری خود را از دانشگاه مسی نیوزیلند اخذ کرده و هم اکنون استادیار دانشگاه مالاکند در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان می باشد. آقای مراد علی در سال ۲۰۱۶ میلادی نخستین پاکستانی بود که موفق به دریافت بورسیه فوق دکتری الکساندر فون هومبولت از دولت آلمان شد.

کد خبر 4181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =