یک نشریۀ فرانسوی با اشاره به نتایج یک بررسی اذعان می‌کند که توجه به مسیحیت کاتولیک در فرانسه روزبه‌روز در حال کاهش است.

یک نشریۀ فرانسوی با اشاره به نتایج یک بررسی اذعان می‌کند که توجه به مسیحیت کاتولیک در فرانسه روزبه‌روز در حال کاهش است. در مقاله‌ای که دربارۀ همین موضوع منتشر شده، چنین آمده است: «براساس نتایج بررسی صورت‌گرفته در برخی از کشورهای اروپایی، مسیحیت در فرانسه در حال زوال است. در این بررسی که مؤسسۀ مطالعاتی «ارزش‌های اروپایی» انجام داده است، اعلام شده که تعداد کاتولیک‌های عمل‌کننده به دستورات این دین روزبه‌روز در حال کاهش است».

براساس آمار منتشرشده در این مقاله، در سال ۲۰۱۸ فقط ۳۲ درصد از مردم فرانسه دین خود را کاتولیک اعلام کردند که از این تعداد ۱۷ درصد نیز گفته‌اند که به‌رغم کاتولیک‌بودن به دستورات آن عمل نمی‌کنند. همین بررسی حاکی از آن است که کمتر از ۳ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ساله به دستورات آیین کاتولیک عمل می‌کنند.

این بررسی نشان می‌دهد که در بین سایر ادیان در فرانسه، مسلمانان پایبندترین گروه به دستورات دینی هستند. دربارۀ دلایل این افول باید به ظهور لائیسیته مبارز که در سطح جامعه گسترش یافته اشاره کرد. علاوه بر این، می‌توان به ناکارآمدی کشیش‌ها و انفعال آن‌ها در ترویج اندیشه‌های مسیحی و هم‌رنگ‌شدن با فضای عمومی جامعه نیز اشاره کرد. در پایان این مقاله آمده است که در چنین شرایطی جای تعجب نیست که اسلام بتواند با افزایش مهاجرت‌ها به‌عنوان دینی فاتح در فرانسه رشد کند.

        

کد خبر 474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =