در تاریخ روز سه شنبه، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱- به مناسبت "روز رهایی ملی آذربایجان" در سالن نمایشگاه بهروز کنگرلی اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان نمایشگاه هنری برگزار شد.

در تاریخ روز سه شنبه، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱- به مناسبت "روز رهایی ملی آذربایجان" در سالن نمایشگاه بهروز کنگرلی اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان نمایشگاه هنری برگزار شد.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/06/48186_60c76c6f2048a.png

در این نمایشگاه اشاره شد که در حفظ و توسعه هنر در نخجوان حیدر علی اف نقش بسیار ارزنده ای داشته است. با حمایت و پشتیبانی حیدر علی اف رهبر ملی جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۷۱ سازمان نخجوان اتحادیه نقاشان و در سال ۲۰۰۰ بر اساس این اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان تأسیس شده است. طی سالهای استقلال اقدامات مستمری برای توسعه هنر نقاشی در جمهوری خودمختار انجام شده است. ساختمان و کارگاه جدیدی به اتحادیه نقاشان نخجوان اعطا شده است. برای اعضای اتحادیه فرصت های خلاقانه ایجاد شده ، موزه بهروز کنگرلی و پارک نقاشان تأسیس گردیده است.   

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/06/48186_60c76c6f20442.png

در پایان ، از نمایشگاه نقاشی اختصاص داده به ۱۵ ژوئن - روز ملی رهایی آذربایجان بازدید شد. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر نقاشی است که زندگی معنادار ، فعالیت سیاسی غنی حیدر علی اف رهبر ملی جمهوری آذربایجان، توسعه آذربایجان مستقل و مدرن و جمهوری خودمختار نخجوان آن ، پیروزی بزرگ ارتش جمهوری آذربایجان ، زیبایی های طبیعی ، آثار تاریخی و ارزشهای ملی آذربایجان را منعکس می نماید. در این نمایشگاه در کنار آثاری که نمونه کارهای ۱۵ هنرمند است ، آثاری نقاشی سنتی نیز وجود دارد که با فناوری مدرن و پتانسیل نقاشی خلق شده اند.

این نمایشگاه تا ۱۷ ژوئن ادامه خواهد داشت.

https://nuhcixan.az/news/medeniyyet-turizm/۴۸۱۸۶-naxcivanda-milli-qurtulus-gunu-munasibetile-resm-sergisi-acilib

کد خبر 6248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =