هنر نقاشی نخجوان که در اوایل قرن بیستم با بنیانگذار بهروز کنگرلی نقاشی رئالیستی آذربایجانی به اوج رسید و با تأسیس اتحادیه نقاشان فعالت آن غنی تر و گسترده تر شد

هنر نقاشی نخجوان که در اوایل قرن بیستم با بنیانگذار بهروز کنگرلی نقاشی رئالیستی آذربایجانی به اوج رسید و با تأسیس اتحادیه نقاشان فعالت آن غنی تر و گسترده تر شد. امروز ، اتحادیه هنرمندان جمهوری خودمختار نخجوان ، با ۵۶ عضو ، نقش مهمی در ایجاد تصویری واقع گرایانه از امروز ، ترویج تاریخ و ارزش های ملی ما دارد. این برنامه به دستور رئیس مجلس عالی مورخ ۲ مارس ۲۰۲۱ "در پنجاهمین سالگرد اتحادیه هنرمندان جمهوری خود مختار نخجوان" تصویب شده است. طبق این فرمان ، ۵۰ سالگی اتحادیه به طور گسترده در جمهوری خودمختار جشن گرفته می شود.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45506_608031e6c9303.jpg

خبرگزاری نوح چیخان گزارش داد که این نظرات توسط رئیس شعبه نخجوان ANAS ، آکادمیک اسماعیل حاجی یف در کنفرانس علمی اختصاص داده شده به پنجاهمین سالگرد اتحادیه هنرمندان جمهوری خودمختار نخجوان در شعبه ANAS نخجوان ابراز شد.

در کنفرانس "توسعه نقاشی در نخجوان" ، رئیس اتحادیه هنرمندان ، هنرمند ارجمند جمهوری آذربایجان اولویه حمزه اوا در مورد تاریخچه اتحادیه صحبت کرد و بر اقدامات مداوم انجام شده برای توسعه هنر در کشور ما در طول سالهای استقلال یک هنرمند ممتاز جمهوری خودمختار نخجوان و یک استاد کار ارجمند هنری وجود دارد .مراکز هنری کودکان به طور منظم کلاسهای آموزشی حرفه ای و نمایشگاههای نقاشی هنرمندان جوان را برگزار می کنند. سال گذشته برای اولین بار ، یک بخش هنرمندان جوان تحت اتحادیه تاسیس شد. امروز ۲۵ جوان در این بخش نمایندگی می شوند. دانشگاه دولتی نخجوان تخصص های آموزش هنرهای زیبا ، نقاشی ، آموزش هنرهای زیبا در انستیتوی معلمان نخجوان به مراقبت اتحادیه هنرمندان منتقل شده است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45506_608031e6c928e.jpg

اولویه حمزه اوا خاطرنشان کرد که چهلمین سالگرد اتحادیه در سال ۲۰۱۱ با دستور امضا شده توسط رئیس مجلس عالی به طور گسترده ای جشن گرفته شد. اولویه حمزه اوا به نمایندگی از هنرمندان جمهوری خودمختار ، از رئیس مجلس عالی برای حمایت از پیشرفت هنر تشکر کرد.

استاد دانشگاه دولتی نخجوان ، هنرمند خلق جمهوری آذربایجان حسینقلی علی اف ، رئیس گروه انستیتوی معلمان نخجوان ، دکترای فلسفه در نقد هنر حبیبه الله وردیوا ، کارمند انستیتوی هنر ، زبان و ادبیات واحد نخجوان آکادمی ملی علوم آذربایجان بخش نخجوان شمسیه زالوا نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد.

https://nuhcixan.az/news/cemiyyet/۴۵۵۰۶-naxcivanda-ressamliq-senetinin-inkisafina-hesr-olunmus-elmi-konfrans-kecirildi

کد خبر 6269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =