عبدالله گل رئیس نهضت جوانان پاکستان و کشمیر و فرزند ژنرال حمید گل رئیس فقید سازمان امنیتی ISI پاکستان در طی یک سخنرانی مطالب قابل توجهی در مورد سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

آقای عبدالله گل رئیس نهضت جوانان پاکستان و کشمیر و فرزند ژنرال حمید گل رئیس فقید سازمان امنیتی ISI پاکستان در طی یک سخنرانی که در جمع طرفداران حزب خود بیان شده است در مورد سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی مطالبی را بیان کرده است که قابل توجه و تفکر است. ایشان از نگاه خود به بیان ابعاد شخصیتی، وطن پرستی، شهامت و شجاعت شهید قاسم سلیمانی پرداخته که گزیده ای از این سخنرانی به شرح زیر ارائه می گردد:

من همراه پدرم ژنرال حمید گل (رئیس سابق سرویس امنیتی پاکستان ISI) با ژنرال قاسم سلیمانی و آقای اسماعیل قاآنی که در آن زمان یک افسر بود در کنفرانسی با موضوع فلسطین که در ایران برگزار شد ملاقات کردم. در این کنفرانس نمایندگانی از ۸۲ کشور حضور داشتند. من آقای قاسم سلیمانی را یک انسان متدین، وطن دوست، شجاع، باهوش و عاقل دیدم. این یک حقیقت است که اسلام بعد از هر کربلا زنده می شود و تاریخ کسانی را زنده نگه میدارد که برای حفاظت از وطن و میهن شان، جان خود را هدیه می کنند. وقتی آمریکا ژنرال سلیمانی را شهید کرد ایران اعلام کرد ما انتقام خواهیم گرفت. ایران یک ملت شجاع است و برای گرفتن انتقام تمام جنبه های آن را بررسی کرد.

هنگامیگه پاکستان استقلال یافت، ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و در جنگ ۱۹۶۵ هند و پاکستان، هواپیماهای  نیروی هوایی پاکستان از ایران سوخت گیری می کرد. ما تجارت زیادی با یکدیگر داشتیم و دو کشور هم صدا و همسو بودند. متاسفانه بعدها این روابط سست شد. شاید علت آن است که زمانی ایران پایگاه آمریکا در منطقه بود و همه کشور های ایران، پاکستان و عربستان در یک خط بودند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی تمام برنامه ها و سیاست های آمریکا را در منطقه نقش بر آب کرد. از این زمان به بعد راه پاکستان و ایران از یکدیگر جدا شد.

ژنرال قاسم سلیمانی همچنین گفت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران بوجود آمد و متاسفانه در همان زمان عراق به ایران و خرمشهر حمله کرد، ایران ارتش منظمی نداشت. ایران در جریان این جنگ ۲۵۰ هزار شهید داد. ژنرال سلیمانی گفت من جوان ۲۲ ساله ای بودم که رئیس یک گروه نظامی شدم. ما با وجود اینکه ارتش منظمی نداشتیم ولی توانستیم از کشور خود دفاع کنیم. خیلی ها راجع به ژنرال قاسم سلیمانی حرف های متفاوتی می زنند ولی همه می دانیم که بعد از شهادت قاسم سلیمانی، چه غوغایی در  مطبوعات جهان شد و حادثه شهادت او خبر اول و تیتر خبرگزاری های جهان شد. از اینجا مشخص می شود که او خاری در چشم دشمن و ابر قدرتها بود. او یک قهرمان بود و قهرمان همیشه زنده است. ایران بهترین دیپلماسی را دارد و توسط این دیپلماسی توانست در مجلس عراق قانون اخراج آمریکا از عراق را تصویب نماید. این پیروزی ایران است. ایران قبل از خشک شدن خاک قبر شهید سلیمانی، پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را مورد حملات موشکی قرار داد و انتقام خود را گرفت. شما دیدید در تشییع پیکر شهید سلیمانی چقدر جمعیت در خیابان ها آمد. وقتی یک کشور چنین ملتی داشته باشد از آمریکا نمی ترسد. شما می توانید یک ارتش را شکست دهید و لی یک ملت را هرگز نمی توانید شکست دهید مخصوصا ملتی که متحد و یکپارچه باشد.

شهید سلیمانی زنده باد

ایران زنده باد

پاکستان زنده باد

عبدالله گل رئیس نهضت جوانان پاکستان و کشمیر

کد خبر 854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =