اعلام لیست بلند مسابقه ادبی «چوکُفسکی» در مسکو

مسابقه ادبی «چوکفسکی» فهرست بلند آثار ادبی اعم از آثار نویسندگان کودک، شاعران و مترجمان را اعلام کرد. آلگ ژادِنوف دبیر مسابقه «چوکفسکی» به خبرگزاری تاس اعلام کرد که امسال ۶۷۷ درخواست از سوی نویسندگان و مترجمان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده که در طول سال­های برگزاری این برنامه بی­سابقه است. این موضوع نیز قابل توجه است که تعداد آثار ارزشمند به نسبت سال­های گذشته بسیار بیشتر شده است.

مسابقه ادبی «چوکفسکی» فهرست بلند آثار ادبی اعم از آثار نویسندگان کودک، شاعران و مترجمان را اعلام کرد.

آلگ ژادِنوف دبیر مسابقه «چوکفسکی» به خبرگزاری تاس اعلام کرد که امسال ۶۷۷ درخواست از سوی نویسندگان و مترجمان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده که در طول سال­های برگزاری این برنامه بی­سابقه است. این موضوع نیز قابل توجه است که تعداد آثار ارزشمند به نسبت سال­های گذشته بسیار بیشتر شده است.

موضوع جالب توجه دیگر این است که اگرچه مسابقه توسط دولت مسکو برگزار می­شود، امسال نویسندگان و ناشران دیگر شهرها و مناطق روسیه نیز در برنامه شرکت کرده­اند که همین مساله اهمیت و سطح مسابقه را بالاتر می­برد.

به گفته تیمور وخیتوف معاون دپارتمان فرهنگ مسکو، فهرست کوتاه نامزدها روز ۲۰ اکتبر اعلام خواهد شد. در همان روز قرار است رای گیری برای بهترین کتاب کودک و نوجوان نیز آغاز شود و دو ماه بعد نتایج مسابقه را اعلام خواهند کرد.

گزینش در فهرست بلند نامزدها در شش محور صورت گرفته است:‌ بهترین آثار نثر برای کودکان زیر ۷ سال، بهترین آثار نثر برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال، بهترین ترجمه آثار کودکان زیر ۷ سال به زبان روسی، بهترین ترجمه آثار کودکان ۹ تا ۱۲ سال به زبان روسی،‌ و دو عنوان ترجمه. برندگان در هر محور یک میلیون روبل دریافت می­کنند و جایزه ویژه به برنده رای گیری همگانی اعطا می­شود.

در فهرست بلند اسامی نویسندگان و شاعران شناخته شده و همچنین افرادی مشاهده می­شود که به تازگی پا به عرصه ادبیات کودک گذاشته­اند. آنا استاروبینِتس، آنتون سویا، کریستینا استرلنیکوا، لادا کوتوزوا، آنا کراسیلشیک، آنا رِمِز، ماشا لوکاشینا و بسیاری افراد دیگر در این فهرست به چشم می­خورند.

کد خبر 9044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =