دومای دولتی روسیه: اوکراین دچار پارانویا در فرهنگ عمومی شده است

دومای دولتی روسیه معتقد است که تصمیم اوکراین برای استفاده از حروف لاتین در نگارش نمایانگر افکار پارانوئیدی حاکمان این کشور است. سرگئی ژلِزنیاک عضو کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه (از حزب روسیه متحد) پیشنهاد اوکراین برای استفاده از حروف لاتین در نگارش را که توسط دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین آلکسی دانیلوف مطرح شده است را حاصل روسیه هراسی غیرعقلانی توصیف کرد. او معتقد است که دولتمردان اوکراینی در پی همگرایی با اروپا به اختلال شخصیت بدگمانی مبتلا شده ­اند.

دومای دولتی روسیه معتقد است که تصمیم اوکراین برای استفاده از حروف لاتین در نگارش نمایانگر افکار پارانوئیدی حاکمان این کشور است. 

سرگئی ژلِزنیاک عضو کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه (از حزب روسیه متحد) پیشنهاد اوکراین برای استفاده از حروف لاتین در نگارش را که توسط دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین آلکسی دانیلوف مطرح شده است را حاصل روسیه هراسی غیرعقلانی توصیف کرد. او معتقد است که دولتمردان اوکراینی در پی همگرایی با اروپا به اختلال شخصیت بدگمانی مبتلا شده ­اند.

 الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در گفتگویی با «رادیو آزادی» اظهار کرد که یکی از تصمیمات بنیادین اوکراین، رها شدن از حروف الفبای سیریلیک و تغییر آن به حروف الفبای لاتین است. این پیشنهاد اولین بار در سال ۲۰۱۸ از سوی پاول کلیمکین وزیر امور خارجه وقت اوکراین مطرح شد که آن زمان با استقبال روبرو نشد.

به گفته ژلزنیاک،‌ حکومت اوکراین از روش­های مختلفی برای انکار پیوندهای تاریخی و فرهنگی خود با روسیه استفاده می­کند، اما آنها متوجه نیستند که با این کار حافظه تاریخی شهروندان خود را دچار اختلال می­کنند. 

خواسته­ های غیرعقلانی دولتمردان اوکراین برای پیوستن به اروپا به هراسی بیمارگونه انجامیده است. بدیهی است که شهروندان اورکراین به صورت داوطلبانه به الفبای لاتین روی نخواهند آورد. این ایده، دشمنی­ ورزی با روس­زبانان ساکن اوکراین است که پیوسته مورد ستم قرار می­گیرند و حقوقشان از سوی دولت این کشور نادیده گرفته می­شود. امروز، برنامه­ های اکراین برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا در راستای حضور در مدار سیاسی و  قدرت گرفتن است.

داد و ستد حاکمیت ملی اوکراین این کشور را به نقطه ­ای بی ­بازگشت می­رساند. آنها می­خواهند هویت ملی اوکراینی­ها را با نابود کردن زبان مردم رقم بزنند و برنامه ­ای برای آینده و رفاه مردم کشور ندارند. این نماینده پارلمان روسیه در خاتمه افزود: مردم اوکراین خود باید خیانت­کارانی همچون دبیر شورای امنیت ملی این کشور که چنین ایده ­هایی را مطرح می­کنند، سرجای خود بنشانند.

کد خبر 9047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =