نظرسنجی درباره توجه به برنامه ­های تلویزیونی و پلتفرم­ های کنونی در روسیه

گروه مطالعاتی «پلتفروم­ها» در پژوهشی مشترک با مرکز ملی مدیا گروپ نظرسنجی­هایی در رابطه با محتوای برنامه ­های رادیو و تلویزیونی و مخاطبین در روسیه انجام داده ­اند.

گروه مطالعاتی «پلتفروم­ها» در پژوهشی مشترک با مرکز ملی مدیا گروپ نظرسنجی­هایی در رابطه با محتوای برنامه ­های رادیو و تلویزیونی و مخاطبین در روسیه انجام داده ­اند.

بر اساس این تحقیق، ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی­ها در سنین ۱۸ تا ۳۴ سال ترجیح می­دهند فیلم­ها و سریال­ها را به صورت استریم و یا فایل­های دانلودی تماشا کنند و ۳۴ درصد اشتراک خریداری می­کنند. ۶۵ درصد افراد حاضر در نظرسنجی نیز برنامه­های تلویزیون را به صورت تفریحی تماشا می‌کنند.

بر پایه این تحقیق ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۵۵ سال فیلم­ها و سریال­ها را از تلویزیون تماشا می­کنند. ۵۰ درصد افراد در همین گروه سنی برنامه­ های ذکر شده را از بسترهای آن لاین و به صورت رایگان دنبال می­کنند. تنها ۱۹ درصد از پلتفرم های کارتی (آبونمان) استفاده می­کنند.

تولید کنندگان محتوا برای جذب جوانان رقابت تنگاتنگی دارند زیرا این گروه سنی مصرف­ کنندگان اصلی خدمات پرداختی هستند. برای جذب جوانان عمدتا از از سرگرمی­ هایی همجون بازی، پلتفرم­های ویدئو و شبکه­ های اجتماعی بهره می­گیرند. مصرف‌کنندگان از نظر توجه به محتوا به دو بخش اصلی تقسیم می­شوند: برنامه­ های دوران شوروی و پساشوروی.

محققین به این نتیجه رسیده ­اند که مخاطبین برنامه ­های پساشوری نسلی است که در دهه نود تربیت شده ­اند. جوانان بیشتر به موضوعات منحصربفرد، کیفیت فیلمبرداری و جلوه ­های ویژه توجه دارند و معیار مقایسه برای آنها فیلم­های خارجی است و نه فیلم­های دوره شوروی. جوانان به محیط زیست و ارزش­های فردی و تلاش برای دستیابی به آزادی فردی و استقلال و سازگاری با تحولات علاقه دارند. نسل جوان به دنبال موضوعات داغ و بحث­برانگیز است که می­تواند توسعه جامعه بشری باشد یا خشونت در مدارس و امثال آن.

برای مخاطب علاقه­مند به برنامه ­های دوره شوروی، نقش تربیتی فیلم، خوشبینی و نمایش ویژگی­های مثبت افراد و جامعه اهمیت دارد. در واقع تحکیم و تقویت نهادهای سنتی همچون خانواده، میهن­پرستی و احترام به آداب و سنن در درجه اول اهمیت قرار دارد. این گروه به فیلم­های تاریخی، جنگ و بیوپیک علاقه دارند. کارشناسان در تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که پلتفرم­ها کنونی رضایت خاطر جوانان را بیشتر از گروه دوم فراهم می­کنند.

کد خبر 9075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =