ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمه للعالمین از طرف بنیاد سیر(siyer vakfi ) با موضوع " خانواده " برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمه للعالمین از طرف بنیاد سیر(siyer vakfi  ( با موضوع " خانواده " برگزار خواهد شد. در این جشنواره  جوایز نقدی ۱۰۰ هزار لیر به برگزیدگان اهدا خواهد شد . موضوع این جشنواره زندگی و سیره  پیامبر اکرم (ص) است . مهلت ارسال فیلم به این جشنواره تا ۳۱ اکتبر۲۰۲۰ بوده  و مراسم اهدای جوایز این جشنواره ۵ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی برگزار خواهد شد.

محمد کایا رئیس بنیاد سیر طی سخنانی در مراسم معرفی این جشنواره گفت: خداوند حضرت پیامبر اکرم را به عنوان اسوه ی حسنه  انتخاب کرده است که  هر لحظه از زندگی پیامبر  بدون نقص و اشتباه ،  الگویی  برای ما انسان ها ست ، ما مسلمان ها در تمام مسائل می توانیم از زندگی پیامبر الگو برداریم. 

رییس بنیاد سیر افزود: بنیاد سیر نیز با این نگاه که پیامبر اکرم (ص)  الگوی تمامی انسان های عالم است ، از سال  ۲۰۱۰  میلادی مناسبت ها و برنامه هایی را به اجرا در آورده است و  جشنواره ی فیلم کوتاه یکی از برنامه هاست ، که هر سال با تعیین موضوعی این   جشنواره برگزار می شود. هدف از این جشنواره انتخاب فیلم های کوتاهی از زندگی پیامبر اکرم  است زیرا پیامبر اکرم ایده آل ترین انسان در دو عالم ، ایده آل ترین پدر، همسایه ، دوست است و ما نیز به دنبال فیلم های کوتاهی هستیم که اخلاق پیامبر اکرم  به بهترین شکل به تصویر بکشد

معاون مدیرکل فرهنگ و توریسم استانبول  هم در سخنانی گفت  : در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند ، اسلام  چنین سنت بدی را از میان برد  و حضرت محمد (ص)  همانند خورشیدی به خانواده ها و کودکان تابید. من از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره فیلم کوتاه زحمت می کشند تشکر و قدر دانی می کنم

مسعود اوچکان از  تهیه کنندگان  فیلم هم   در این مراسم گفت: وقتی سخن از سینما و فیلم کوتاه به میان می آید  دلمان به لرزه  می افتد ، جشنواره ی فیلم کوتاه با موضوع رحمه للعالمین معنای بسیار پر باری دارد و امیدوارم  عشق و علاقه ی بنیاد به سینما کم نشود.

لینک: 

  https://www.siyervakfi.org/۶-uluslararasi-alemlere-rahmet-kisa-film-yarismasi-basin-lansmani-yapildi/

کد خبر 950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =