بر اساس آخرین داده‌های ارائه‌شده توسط پلیس به رسانه‌ها، بین ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ و ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۰۹۳ پرونده نقض حقوق بشر در سِند گزارش‌شده است.

بر اساس آخرین داده‌های ارائه‌شده توسط پلیس به رسانه‌ها، بین ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ و ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۰۹۳ پرونده نقض حقوق بشر در سِند گزارش‌شده است. بر اساس این اطلاعات، شکایت‌نامه ۷۵۳ پرونده به دادگاه فرستاده‌شده است، تحقیقات ۸۶۳ مورد در حال انجام است و ۷۴۹ مورد در دادگاه تحت بررسی قرار دارد. این موارد نقض حقوق بشر شامل قتل‌های ناموسی، آدم‌ربایی زنان، تجاوز جنسی، آزار و اذیت در محل کار، کار اجباری، ازدواج زیر سن، اسیدپاشی،‏ اعمال خشونت علیه اقلیت‌ها و حوادث مربوط به مسائل مذهبی می‌باشند.

بر اساس داده‌های پلیس، در یک سال گذشته ۱۰۸ زن در قتل‌های ناموسی در ایالت سِند کشته شدند. تعداد ۱۲۶ مظنون به دست داشتن در این جنایات دستگیرشدند. پلیس در ۸۱ پرونده شکایت نامه را ترتیب داده است. ۳۲ پرونده در حال تحقیق و ۷۳ پرونده در دادگاه‌ها تحت رسیدگی قرار دارد. درحالی‌که ۳ پرونده منتفی گردیده است. در همین مدت، در مجموع ۱۱۵۸ پرونده ازدواج اجباری و ربودن دختران در ایالت سِند گزارش‌شده است که در این قضایا ۵۵۰ نفر مظنون دستگیرشده اند. احکام ۳۰۱ پرونده به دادگاه‌ها تحویل داده‌شده است، ۴۶۶ پرونده در حال تحقیق و ۳۵۸ پرونده در دادگاه‌ها تحت رسیدگی قرار دارند. سخنگوی پلیس گفت که ۲۶ مورد از شکایات وجود نداشته و ۲۰ مورد دیگر جعلی بوده‌اند. درحالی‌که ۲۴۹ پرونده منتفی شده‌اند زیرا در تحقیقات مشخص‌شد که دختران ربوده‌شده به میل خود ازدواج‌کرده بودند.

در گزارش پلیس با تشریح وضعیت حقوق بشر در ایالت سِند در طی یک سال، آمده است که در کل ۱۳۲ زن یا دختر به دلایل مختلف کشته‌شده‌اند و ۱۷۴ تن مظنون دستگیرشده‌اند. ۸۷ مورد شکایت‌نامه درج‌شده است. ۴۲ پرونده تحت تحقیق است و ۷۵ پرونده دیگر هم در دادگاه تحت رسیدگی می‌باشد.

در همین مدت مجموعا ۱۲۸ مورد خشونت علیه زنان و دختران به پلیس گزارش‌شده است که به دنبال آن تعداد ۱۳۶ مظنون دستگیرشده‌اند. ۷۲ پرونده تحویل داده شد. تحقیقات ۴۵ پرونده در حال انجام است و ۶۴ پرونده مورد رسیدگی دادگاه قرار دارند. در یک مورد پلیس نتوانست شواهد جرم را کشف کند. درحالی‌که ۱۴ پرونده منتفی گردیدند.

شش مورد تجاوز جنسی به دختران خردسال در کلانتری‌های ایالت گزارش شد و در این مورد ۱۱ مظنون دستگیر شدند، ۴ پرونده به دادگاه سپرده شد. یک پرونده زیر تحقیق است و ۴ پرونده در دادگاه‌ها تحت رسیدگی می‌باشند.

پلیس ادعا کرده است که در یک سال فقط ۳ مورد حمله اسیدپاشی علیه زنان گزارش‌شده است که در این رابطه ۲ مظنون دستگیرشده‌اند. ۲ پرونده به دادگاه ارائه‌شده و یک پرونده نیز در حال بررسی قرارداد.

پلیس گفت: در یک سال گذشته ۹۵ زن مورد تجاوز قرار گرفتند و ۹۲ مظنون در این خصوص دستگیر شدند. ۴۲ پرونده به دادگاه سپرده شد و ۴۰ پرونده تحت تحقیق است و ۳۷ پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار دارد. در سه پرونده تجاوز جنسی شواهد کشف نشده و ۵ پرونده دیگر منتفی شدند.

پلیس اظهار داشت: ۷ زن در معرض تجاوز گروهی قرار گرفتند و ۹ مظنون در این رابطه دستگیر شدند. ۱۴ پرونده به دادگاه سپرده شد. ۳ پرونده دیگر تحت تحقیق می‌باشد و ۲ پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که در مدت یک سال ۳۵ مورد آزار و اذیت در محل کار گزارش‌شده است که از این تعداد ۳۷ مظنون دستگیرشده‌اند ۱۵ پرونده به دادگاه فرستاده‌ شده و ۲ مورد همچنان تحت تحقیقات است. درحالی‌که ۱۴ پرونده در حال تعقیب در دادگاه هستند. در یک پرونده شواهد کشف نشده و ۷ پرونده دیگر منتفی شده‌اند.

پلیس همچنین گفته است که ۶ پرونده تجاوز جنسی به پسران دانش‌آموز و طلبه ثبت‌شده که از این میان ۷ تن مظنون بازداشت‌شده اند. ۳ پرونده به دادگاه فرستاده ‌شده و ۲ مورد همچنان تحت تحقیقات است. درحالی‌که ۲ پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار دارد و یک پرونده منتفی گردیده است.

به همین ترتیب، ۶ پرونده کار اجباری گزارش شد که در آن ۱۹ مظنون دستگیر شدند، ۳ پرونده به دادگاه فرستاده شد، ۲ پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار درد و ۲ منتفی گردیده است.

پلیس ادعا کرد که تنها ۲ مورد از کار کودکان گزارش‌شده است که در آن ۷ مظنون دستگیرشده و ۲ مورد همچنان تحت تحقیقات می‌باشد.

پلیس از ۶۶ مورد کودک ربایی در یک سال گذشته خبر داد که از این تعداد ۶۴ مظنون دستگیرشده‌اند. ۱۴ پرونده به دادگاه فرستاده شد، در ۴۱ پرونده تحقیق همچنان ادامه دارد و ۱۷ پرونده در دادگاه تحت بررسی است. در یک پرونده شواهد یافته نشد و ۳ پرونده دیگر نیز منتفی گردید.

در همین مدت، ۴۱ مورد تجاوز جنسی به پسران به ثبت رسید. پلیس ۵۸ مظنون را دستگیر کرد و ۲۲ مورد به دادگاه فرستاده شد، تحقیقات درباره ۱۸ پرونده هنوز ادامه دارد و ۱۲ پرونده در دادگاه‌ها تحت رسیدگی است. در یک پرونده شواهد یافته نشد و ۲ پرونده دیگر نیز منتفی گردید.

اطلاعات پلیس حاکی از آن است که تنها ۹ مورد از ازدواج‌های زیر سن گزارش‌شده است که از این تعداد ۱۹ مظنون دستگیرشده، ۵ مورد به دادگاه فرستاده‌شده، ۴ پرونده هنوز در حال بررسی است. درحالی‌که ۲ پرونده در دادگاه‌ها تحت رسیدگی می‌باشند.

پلیس ۳۹ پرونده سوء استفاده جنسی پسران را در یک سال ثبت کرد. ۳۳ مظنون را نیز دستگیر کرد، ۲۶ پرونده به دادگاه ارجاع گردید، تحقیقات برای ۱۳ پرونده هنوز ادامه دارد، درحالی‌که ۲۱ پرونده در دادگاه تحت بررسی می‌باشد.

پلیس گفته است که ۶ پرونده مرتبط با احساسات مذهبی به ثبت رسیده است که در این خصوص تعداد ۸ مظنون دستگیرشده و ۴ پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار دارد.

همچنین فقط ۳ مورد خشونت بر علیه اقلیت‌ها گزارش‌شده که در آن ۴ مظنون دستگیر شده‌اند، یک پرونده تحت تعقیب قرار دارد و یک پرونده دیگر در دادگاه تحت بررسی است.

داده‌های پلیس نشان می‌دهد که دادگاه‌های ایالت سِند طبق حکم کمیسیون قانون و دادگستری پاکستان اخیرا در ۵۵۲۲ پرونده قتل و ۸۹۸۸ پرونده مواد مخدر احکام مجازات را صادر کرده است.

در این موارد، مامورین پلیس مجموعا با ارائه ۶۵۹۵۰ تن شاهد، در صدور حکم حجم زیادی از پرونده‌ها به دستگاه قضایی کمک نمودند.

دان، ۲۱/۱۱/۱۳۹۸   

کد خبر 961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =