دانشگاه زبان سانسکریت در ایالت راجستان شاهد کاهش قابل ملاحضه تعداد دانشجویان بوده است. این کاهش در تمامی مقاطع تحصیلی کاملاً محسوس است. 

دانشگاه زبان سانسکریت در ایالت راجستان شاهد کاهش قابل ملاحضه تعداد دانشجویان بوده است. این کاهش در تمامی مقاطع تحصیلی کاملاً محسوس است.  هجده سال از آن زمان که آقای اشوک گهلوت، فرماندار ایالت راجستان، دانشگاه زبان سانسکریت را در این ایالت راه اندازی کرد می گذرد. دانشگاه با هدف آموزش زبان سانسکریت به علاقه مندان تاسیس گردید تا زبان باستانی و مهم  هند را گسترش دهد. اما به نظر می رسد آینده این دانشگاه قابل پیش بینی است، زیرا در حال حاضر تعداد کمی دانشجو در آن تحصیل می کنند. در طول سالهایی که از تاسیس دانشگاه "جاگاد گورو راماناند" راجستان می گذرد هم در مقطع کارشناسی و هم در مقاطع  بالاتر تعداد دانشجویان رو به کاهش بوده است تا جایی که تعداد کل آنها در حال حاضر تنها به ۷۰۰ دانشجو رسیده است. این عدد در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که تعداد دانشجویان ۳۰۰۰ نفر بود بسیار ناامید کننده است. برای نمونه، امسال در یکی از دوره های کارشناسی ارشد که ظرفیت پذیرش ۶۸۰ دانشجو را دارد تنها ۱۲۰ نفر متقاضی ، فرم پذیرش را پر کرده اند. علاوه بر این، موضوع  دیگری که شرایط این دانشگاه را حاد تر می کند این است که از مجموع تعداد ۴۴ نفر استاد مورد نیاز کادر علمی، تنها ۲۰ استاد جذب این داشگاه شده اند.

سوبهاش شارما، عضو انجمن اساتیدِ دانشگاه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "زی" گفت: " تعداد دانشجویان متقاضی پذیرش در دانشگاه طی چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است". وی افزود ما با اولیاء و دانش آموزانی  که در این ناحیه و مناطق اطراف زندگی می کنند صحبت کرده ایم تا بتوانیم آنهارا برای ثبت نام ترغیب کنیم و به این ترتیب رونق دوباره ای به این دانشگاه بدهیم ولی در این راه نتیجه چندانی نگرفته ایم و تنها توانسته ایم ۱۲۰ نفر را جذب کنیم. شارما همچنین از وزارت راه و ترابری درخواست کرد تا جهت رفت وآمد دانشجویانِ این دانشگاه سرویس اتوبوس در اختیار آنها بگذارد. در همین حال ، یکی دیگر از اساتید دانشگاه با سخنان خود، جنبه دیگری از دلایل افت تعداد دانشجویان را روشن کرد. کاوشلندرا داس شاستری، استاد این دانشگاه، گفت " شرایط تاسف باری بردانشگاه حاکم است که شاهد کاهش سریع تعداد دانشجویان هستیم و شرایط  نامساعد در داخل خودِ دانشگاه است . دلیل اصلی آن اختلاف بین معاونت دانشگاه و اساتید می باشد و همین عامل اثر منفی خود را در تمامی سطوح دانشگاه نشان می دهد.

کد خبر 995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =