در روسیه از تاریخ ۱۵ ژوئن تا ۱۵ جولای شبکه اینترنتی روسیه از شبکه جهانی به صورت آزمایشی قطع شد تا پایداری امنیت شبکه و عملکرد یکپارچه شبکه اینترنتی در صورت بروز مشکل بررسی شود.

مراحل آزمایش برای قطع شبکه اینترنت روسیه از شبکه جهانی با موفقیت انجام شد

در روسیه از تاریخ ۱۵ ژوئن تا ۱۵ جولای شبکه اینترنتی روسیه از شبکه جهانی به صورت آزمایشی قطع شد تا پایداری امنیت شبکه و عملکرد یکپارچه شبکه اینترنتی در صورت بروز مشکل بررسی شود.

گروه کاری «امنیت اطلاعات» زیر نظر سازمان غیرانتفاعی «اقتصاد دیجیتال» که مسئول اجرای برنامه­ های ملی در حوزه «اقتصاد دیجیتال» است، نتایج این آزمایش را در روز ۲۱ جولای به خبرگزاری­ها اعلام کرد. به گفته این گروه کاری «امنیت اطلاعات»، تمامی اپراتورهای «گروه چهار بزرگ» متشکل از بزرگ­ترین شرکت­های مخابراتی به نام­های «MTS»، «Biline»، «Megafon» و «Tele۲» و همچنین شرکت­های «روس تلکام»، «ترانس تلکام» و «اِر-تلکام هلدینگ» در انجام این آزمایش مشارکت داشته ­اند.

هدف از انجام برنامه مذکور چنین بوده است: «امکان­ سنجی کار شبکه اینترنت روسیه در صورت بروز مشکلات خارجی و از جمله مسدود کردن دسترسی روسیه و یا بروز سایر تهدیدهای بیرونی». یک منبع دیگر اعلام کرد که در جریان آزمایش­ها، امکان قطع فیزیکی روسیه از شبکه اینترنتی جهانی نیز بررسی شد.

پیشتر، دیمیتری مدودیف معاون اول شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهار کرده بود که یکی از سناریوهای آینده می­تواند قطع شبکه اینترنتی روسیه از شبکه جهانی باشد و روسیه از امروز خود را برای این مسأله آماده می­کند. وی تصریح کرد که امروز امکان انجام خدماتی به مراتب بیشتر از قبل را به ما می­دهد که از جمله آنها مدیریت در سطوح مختلف حاکمیت و همچنین انجام تعداد بی‌شمار خدمات اجتماعی است. جدا شدن روسیه از شبکه جهانی صدمات قابل ملاحظه ­ای به کشور وارد خواهد کرد و به دلیل وجود چنین تهدیداتی، قانونی در روسیه به تصویب رسید که بر اساس آن شبکه اینترنت کشور می­تواند مستقل از شبکه جهانی عمل کند.

کد خبر 10021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =