مراسم نود و یکمین جشن روز ملی کشور برادر اسلامی پاکستان، عربستان سعودی باشکوه هر چه تمام در اسلام آباد برگزار گردید.

مراسم نود و یکمین جشن روز ملی کشور برادر اسلامی پاکستان، عربستان سعودی باشکوه هر چه تمام در اسلام آباد برگزار گردید.

همچنین جشن های ارزشمند روز ملی این پادشاهی بزرگ در سراسر جهان از جمله در عربستان سعودی و پاکستان برگزار شدند.

مراسم اصلی این جشن در پاکستان در هتلی پنج ستاره در اسلام آباد برگزار شد و میزبان آن حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و امور خاورمیانه بود. عشق و ارادت طاهر اشرفی به عربستان از هیچ کس پوشیده نیست، وی نه تنها در هر دو کشور برادر اسلامی بسیار محبوبیت دارد، بلکه وی روابط دوستانه ای با چهره های برجسته دولتی هر دو کشور نیز دارد، زیرا این روابط برای تقویت روابط هر دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

حافظ محمد طاهر محمود اشرفی نه تنها نزد حاکمان عرب، بلکه بین جوانان عرب نیز مورد استقبال قرار می گیرد. جوانان عربستان به محض نگاه به وی بسیار تلاش می کنند تا با وی عکس سلفی بگیرند، همچنین طی صحبت به وی ابراز محبت و عشق می کنند. در واقع، این نشان دهنده اطمینان آن ها است که حافظ محمد طاهر محمود اشرفی دوست واقعی و مخلص عربستان سعودی ، پادشاهی بزرگ جهان اسلام است. وی همچنین در شرایط سخت از عربستان حمایت کرد و به تبلیغات ضد سعودی پاسخ داد. به همین دلیل وقتی روز جشن ملی عربستان سعودی فرا رسید، وی مفتخر بود که میزبانی بزرگترین و معتبرترین مراسم را در اسلام آباد برعهده داشته باشد.

مهمان ویژه این مراسم دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان بود، همچنین نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی، فواد چوهدری، وزیر اطلاعات و اطلاع رسانی پاکستان، پیر نور الحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان، دکتر معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، شهباز گل، پیر نقیب الرحمان، مولانا حمیدالحق حقانی، مولانا سید یوسف شاه، مولانا ضیاء ا... شاه بخاری و سایر علما، اندیشمندان، روشنفکران، نمایندگان پارلمان، سفیران کشورهای اسلامی عربی و سرکنسول انگلیس در آن شرکت کردند.

محمد بلال طاهر به عنوان مجری برنامه در سمینار مذکور به خوبی وظایف خود را انجام داد و این رویداد بزرگ را با اطمینان کامل به پایان رساند.

در این سمیناری که درباره روابط پاکستان و عربستان، در گذشته، حال و آینده برگزار شد، رئیس جمهور و وزرای فدرال روابط هر دو کشور را به طوری توصیف کردند که هر کلمه از سخنان آن ها در صداقت و خدا پرستی غوطه ور بود.

به ویژه سخنرانی فواد چوهدری، وزیر اطلاعات و اطلاع رسانی پاکستان برای هر مهمانی که در سالن نشسته بود بسیار تأثیر گذار بود. حتی دانشمندان از شنیدن زوایای روابط پاکستان و عربستان که وی از دریچه های تاریخ ارائه کرد، شگفت زده شدند. در تمام سخنرانی هایش نشانه ای از واقعیت، اصالت و توجیه فکری وجود داشت و همه شنوندگان حاضر در سالن از هر کلمه از سخنرانی وی استقبال کردند.

فواد چوهدری عربستان را خانه دوم هر مسلمان پاکستانی خواند و به مناسبت روز ملی به رهبری و مردم سعودی تبریک گفت.

وی گفت: روابط پاکستان و عربستان به سال 1940 برمی گردد، حتی قبل از تاسیس پاکستان، وقتی عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در تماس دائمی با اتحادیه مسلمانان هند، قائد اعظم و اصفهانی بود و در هر سختی در کنار آن ها ایستاد.

وی افزود: نحوه برقراری روابط دفاعی پاکستان با عربستان سعودی پس از 1960 در تاریخ جهان بی سابقه است. هر دو کشور دارای شباهت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی هستند. پاکستان و عربستان سعودی دیدگاه مشترکی برای توسعه و رفاه دارند.

وی تصریح کرد: در دوران کنونی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با تلاش مشترک دور جدیدی را در روابط دوجانبه آغاز کردند.

وزیر اطلاعات و اطلاع رسانی پاکستان گفت: روابط هر دو کشور که در سال 1940 آغاز شد، اکنون به اوج خود می رسد.

وی گفت: ما رابطه صمیمانه ای با عربستان داریم، زیرا مکه و مدینه آن جا هستند و قلب هر مسلمانی به مکه و مدینه متصل است.

وی افزود: پاکستانی ها سرزمینی را دوست دارند که پیامبر عزیزم محمد مصطفی (ص) روی آن قدم گذاشته است.

همچنین تائید حضار گرامی از جمله دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان که در ابتدای سخنرانی خود بیان کردند، نشانه ای از حمایت کامل مردم پاکستان بود. شکی نیست که قلب ما با مکه و مدینه می تپد و ما همیشه نگران دفاع و امنیت این سرزمین هستیم. از خداوند برای ثبات آن همیشه دعا می کنیم. بیانیه دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان واقعیت روابط پاکستان و عربستان را کاملاً شفاف کرد.

رئیس جمهور پاکستان گفت: ما سرزمین عربستان سعودی و مردمانی که در آن جا زندگی می کنند را دوست داریم و این یک عشق کامل است، تا زمانی که جهان هستی وجود دارد، محبت ما نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر عارف علوی گفت: امت اسلامی به دنبال رهبری پاکستان و عربستان سعودی است. رهبری هر دو کشور پتانسیل رهبری کل جهان را دارند و هر دو کشور در تمام لحظات سخت در کنار یکدیگر ایستاده اند. اولین تعهد دوستی بین پاکستان و عربستان سعودی در سال 1951 امضا شد. پاکستان سابقه دوستی طولانی با عربستان دارد.

وی گفت: پاکستانی ها عاشق عربستان هستند، وقتی پاکستان بمب هسته ای را در پاسخ به انفجارهای هسته ای یک کشور همسایه منفجر کرد، پاکستان با تحریم مواجه شد و در زمان مشکل کشورهای دوست از پاکستان حمایت کامل کردند.

وی افزود: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چشم انداز بزرگی در سایر زمینه ها، از جمله محیط زیست دارد.

دکتر علوی گفت: چشم انداز عربستان سعودی2030 یک تغییر تاریخی است، شهرهای جدیدی در عربستان تأسیس می شود و عربستان  به یک مرکز تجاری منحصر به فرد تبدیل می شود.

نواف بن سعید مالکی، سفیر عربستان سعودی، مرکز توجه حضار گرامی این سمینار بود. وی در بین مردم پاکستان بیش از اندازه نسبت به سفیران سایر کشورها محبوبیت دارد.

وی طی سخنرانی در این سمینار، پاکستان را کشور مهم اسلامی توصیف کرد و از روابط عالی، دوستانه، برادرانه، سیاسی، نظامی، مردم نهاد بین هر دو کشور قدردانی کرد.

وی گفت: تاسیس شورای عالی عربستان و پاکستان لایق قدردانی است. این شورا بازتاب روابط دوستانه عمیق بین هر دو کشور است.

پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: اگر روز جشن ملی عربستان سعودی باشد و پاکستان و پاکستانی ها عشق خود را نشان ندهند این اقدام برابر با ناسپاسی خواهد بود.

وی گفت: حافظ محمد طاهر اشرفی با سازماندهی این مراسم باشکوه و معتبر به مناسبت جشن ملی عربستان به واجب کفایی خود عمل کرده است.

حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، میزبان این مراسم و نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی مذهبی و خاورمیانه طی سخنان مقدماتی خود گفت: رهبری دینی و سیاسی ما عمیقا به بقاع متبرکه (حرمین شریفین) وابسته است.

وی گفت: پاکستان و عربستان سعودی در روزهای خوب و دشوار دوست هستند، سازمان همکاری اسلامی به طور کامل نماینده جهان اسلام است.

وی افزود: بقای امت اسلامی در وحدت آن است، هر دو کشور درباره وضعیت فلسطین، کشمیر و افغانستان موضع یکسانی دارند، دولت کنونی از تمام منابع خود برای حاکمیت، ثبات و امنیت کشور استفاده می کند.

وی به مسائل و مشکلات در خصوص گسترش کرونا را اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بزودی این بلا پایان یابد و همه ما از زیارت عتبات عالیه در عربستان مستفیض گردیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 11057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =