"QS"، معتبرترین موسسه رتبه‌ بندی دانشگاه‌ها در جهان است و رتبه ‌بندی جدیدی از دانشگاه‌های آسیا را منتشر کرده است که در آن دانشگاه پنجاب لاهور به موفقیت چشمگیری دست یافته و تنها طی سه سال ۸۷ درجه ارتقا یافته و رتبه ۱۴۵ را در آسیا کسب کرده است.

دکتر نیاز احمد، معاون دانشگاه پنجاب در گفتگو با رسانه ها گفت: دانشگاه پنجاب در رتبه بندی آسیایی ۲۰۱۸ میلادی در رتبه ۲۳۲ در بین بهترین دانشگاه های آسیا قرار گرفت، ولی در رتبه بندی سال ۲۰۲۲میلادی، دانشگاه پنجاب هر سال به طور مداوم در حال رشد است و در رتبه ۱۴۵ در بین بهترین ها قرار دارد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۸ میلادی، دانشگاه پنجاب در بین ۵۵ درصد بهترین دانشگاه های آسیا قرار گرفت، ولی در رتبه بندی جدید سال ۲۰۲۲میلادی، دانشگاه پنجاب در بین ۲۲ درصد بهترین دانشگاه های آسیا قرار گرفت. وی با بیان اینکه دانشگاه پنجاب در رتبه بندی جهانی نیز عملکرد خوبی داشته است، گفت: دانشگاه پنجاب در سال ۲۰۱۸ در بین ۷۸ درصد بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفت که در مدت زمان کوتاهی ۳ سال رتبه خود را ۱۶ درصد افزایش داد، انتشارات نیچر دانشگاه پنجاب را در علوم طبیعی به عنوان رتبه اول در پاکستان رتبه بندی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه پنجاب با بیان اینکه به دلیل مدیریت خوب و ارتقاء پژوهش، رتبه جهانی دانشگاه پنجاب هر سال در حال بهبود است، گفت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه پنجاب، ۱۳ رشته در رتبه بندی جهانی قرار گرفتند. گروه مهندسی نفت دانشگاه پنجاب یکی از ۱۰۰ تا ۱۵۰ موسسه برتر در جهان است.

وی گفت: مدیریت دانشگاه با تمرکز بر تحقیقاتی که می تواند مشکلات کشور و جامعه را حل کند، اقدامات آموزشی متعددی را انجام داده است که منجر به رتبه بهتر دانشگاه پنجاب توسط موسسات بین المللی شده است. وی ارتقاء رتبه بندی را به رئیس کمیته رتبه بندی دکتر خالد محمود تبریک گفت و گفت: با تلاش مشترک اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پنجاب در این رتبه بهبود یافت.

کد خبر 11102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =