عمران خان نخست وزیر طی سخنانی در مراسم افتتاحییه بلندترین فرودگاه بین المللی جهان در منطقه گیلگیت و بلتستان(منطقه شیعه نشین) گفت: خوشحالم که فرودگاه اسکردو را به صورت بین المللی ساختیم، این اقدام باعث رونق منطقه می شود.

عمران خان نخست وزیر طی سخنانی در مراسم افتتاحییه بلندترین فرودگاه بین المللی جهان در منطقه گیلگیت و بلتستان(منطقه شیعه نشین) گفت: خوشحالم که فرودگاه اسکردو را به صورت بین المللی ساختیم، این اقدام  باعث رونق منطقه می شود. ضمن ادای احترام به مردم اسکردو سپاسگزارم. مسیر زمینی به این منطقه صعب العبور بوده و ساخت اتوبان و فرودگاه بین المللی دسترسی به اینجا را بسیار آسان می کند. گردشگری نقش مهمی در توسعه کشور دارد. ما به هر خانواده این منطقه، بیمه کارت سلامت، برای ساخت خانه، وام ۲۷ میلیون روپیه ای بدون بهره و به ۶ میلیون جوان بورسیه پرداخت می کنیم.

نخست وزیر افزود: گردشگری می تواند دارایی مهمی برای کشور باشد، اگر سوئیس می ‌تواند ۷۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، پس چرا ما نمی‌ توانیم ۳۰، ۴۰ میلیارد دلار تنها از گردشگری این منطقه زیبا درآمد داشته باشیم. ما همچنین در حال اتصال این منطقه به کشمیر آزاد هستیم. فرودگاه بین المللی گردشگری بین المللی در این منطقه را افزایش می دهد.

 توضیح:

منطقه گیلگیت و بلتستان از مناطق شیعه نشین و بسیار زیبا بوده و به دلیل جمعیت مومن و طبیعت زیبای آن، به ایران صغیر معروف است. به اعتقاد کارشناسان اگر جمعیت این منطقه در سرشماری پاکستان محاسبه شده و در نظر گرفته شود، شیعیان از اکثریت برخوردار می گردند، اما همواره دولت ها بنا به دلایلی به این منطقه اهمیت نداده اند. بنا به گزارش های مطبوعات در چند سال اخیر برای توسعه و پیشرفت این منطقه اقدامات متعددی انجام گرفته است ولی تاکنون بعنوان ایالتی مستقل هویت پیدا نکرده است.

کد خبر 11172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =