"ساکال شریف" پس از دو سال وقفه، مجددا در معرض بازدید عموم گذاشته شد

"ساکال شریف" که اصطلاحا به بخشی از ریش منسوب به پیامبر اسلام اطلاق می شود، در موزه اشیاء مقدس در مسجد سلطان علاءالدین استانبول، نگهداری می شود، این موزه در طول دو سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا برای بازدید عموم بسته شده بود، با فروکش کردن نسبی کرونا، شب گذشته و به مناسبت شب قدر، مجددا در معرض بازدید عموم قرار داده شد.

مفتی منطقه بی پازاری آنکارا قبلا اعلام کرده بود "ساکال شریف" که به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو سال امکان بازدید از آن وجود نداشت، پیش از نماز ظهر چهارشنبه ۲۷ آوریل که شب قدر است به روی عموم باز خواهد شد.

برخی از اشیاء منسوب به پیامبر گرامی اسلام و برخی بزرگان و صحابه که در این موزه نگهداری می شود، به طور سنتی هر سال در شب قدر (شب بیست هفتم به روایت اهل سنت) در معرض دید عموم قرار داده می شود. بسیاری از شهروندان ترکیه همه ساله لذت دیدن ساکال شریف را با دعا و صلوات تجربه می کنند.

لازم به ذکر است که در این موزه اشیایی همچون ریش و خرقه منسوب به پیامبر، عصای حضرت موسی، شمشیر و اشیای شخصی حضرت علی علیه السلام و دیگر خلفا و صحابه نگهداری می شود، اما سندی که انتساب آنها را به شخصیتهای برجسته اسلام ثابت کند وجود ندارد.

منبع: سایت خبری ت.ر.ت

تاریخ : ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

کد خبر 12095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =